۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۱
کد خبر: 83073909
T T
۰ نفر
دولت كانادا آمادگی لازم برای پیشبرد روابط با ایران را ندارد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینكه رابطه میان كشورها یك مساله دو طرفه است، تاكید كرد: تهران برای هرنوع گفت وگویی كه بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های كنسولی به جامعه ایرانیان مقیم كانادا شود، آمادگی دارد اما ظاهراً دولت كانادا آمادگی لازم برای پیشبرد جدی روابط را ندارد.

به گزارش یكشنبه شب ایرنا، بهرام قاسمی در گفت وگو با خبرنگاران درباره آخرین تحولات مناسبات ایران و كانادا اظهار داشت: روابط ایران و كانادا دارای قدمت طولانی و برای دو طرف پر اهمیت بوده است.
وی افزود: هنوز واقعیت قطع یك جانبه روابط از سوی كانادا را درك نمی كنیم و برای ما هنوز این پرسش بی پاسخ مانده است.‌ مصوبه مجلس كانادا هم كه دولت آن كشور را به عدم پیگیری مذاكرات برای برقراری مجدد روابط مكلف كرده است را هم بدعتی عجیب می دانیم كه بی سابقه است.
قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مناسبت های مختلف نسبت به این قانون در كانادا اعتراض كرده است و آن را مبنایی نادرست در حقوق بین الملل قلمداد كرده كه مصونیت دولت ها را نقض می كند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: با این وجود البته با توافق طرفین و با روی كار آمدن دولت لیبرال ها ما مذاكرات با دولت فعلی كانادا را در چند مرحله و در تهران و كشور ثالث ادامه دادیم و آمادگی خود را برای گشایش بخش های كنسولی دو كشور اعلام كردیم اما به نظر می رسد ظاهراً دولت كانادا به لحاظ مسایل داخلی آمادگی لازم را ندارد و نمی تواند گام جدی برای پیشبرد روابط بردارد.
قاسمی تاكید كرد: البته همگان می دانند كه رابطه میان كشورها یك مساله دو طرفه است و باید دو طرف خواهان ارتباط باشند، در هرحال تهران برای هرنوع تلاش و گفت وگویی كه بتواند منجر به خدمت رسانی و مساعدت های كنسولی به جامعه ایرانیان مقیم كانادا شود و معضلات و مشكلات كنسولی آنها را برطرف كند، آمادگی دارد و طرف كانادایی نیز از این موضوع آگاه است.
شبد**1953**1379
۰ نفر