اتهام مقامات آمريكايي برگرفته از توهمي ناشناخته است

تهران-ايرنا- سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان با بيان اينكه كاخ سفيد با اغراض سياسي به كشورهاي ديگر اتهام مي زند، گفت: ادعاي دخالت ايران در انتخابات كنگره آمريكا نادرست و برگرفته از توهمي ناشناخته است.

به گزارش ايرنا، بهرام قاسمي با رد ادعاي بي پايه اخير نهادهاي اطلاعاتي، قضايي و امنيتي دولت آمريكا مبني بر دخالت ايران در انتخات مياندوره اي آن كشور، اظهارداشت: سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران عدم مداخله در امور داخلي ديگر كشورها است.
وي ادامه داد: تلاش مقام هاي آمريكايي براي نسبت دادن دخالت و تاثيرگذاري در انتخابات كنگره آمريكا به جمهوري اسلامي ايران از اساس نادرست و ناراست بوده كه احتمالا ناشي از نوعي توهم ناشناخته است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به اين كه ادعاي مشابهي را نيز چندي پيش مشاور امنيت ملي آمريكا بدون هيچ سند و مدركي مطرح كرده بود، افزود: كاخ سفيد مدتي است مي كوشد با اغراض سياسي خاص داخلي اتهاماتي را به ساير كشورها نسبت دهد و هر روز نام يك كشور را به فهرست موهوم خود در اين رابطه اضافه مي كند.
قاسمي در پايان خاطر نشان كرد: در حالي كه رئيس جمهور آمريكا مدعي است از زمان روي كار آمدن او ايران سرگرم مسائل داخلي خود است و چنان ضعيف است كه حتي ديگر توان فكر كردن به مسائل منطقه اي را ندارد و تنها به بقاي خودمي انديشد، پس چگونه است'چنين كشورِي'به زعم آنان به خود مشغول و درونگرامي تواند در انتخابات پارلماني 'چنان كشوري' دخالت و اثر گذاري كند.
شبك**1983**1708
۰ نفر