۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۱۰
کد خبر: 83048855
T T
۰ نفر
المعلم: نقش پدافندهوایی اس 300 علیه تجاوزگری اسراییل مهم است

نیویورك - ایرنا - وزیر خارجه سوریه استقرار سامانه پدافند اس 300 در خاك كشورش را پیامی مهم از سوی مسكو به تل آویو دانست و گفت این سامانه نقش مهمی در برابر تجاوزهای هوایی اسرائیل خواهد داشت.

«ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در پایان دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا مستقر در سازمان ملل متحد افزود: این سامانه بدون شك نقش مهمی در پاسداری از سوریه در برابر تجاوزگری های اسراییل خواهد داشت. از این رو، دریافت این موشك ها به استقرار و امنیت منطقه كمك بزرگی خواهد كرد.
وی با تاكید بر اینكه تصمیم استقرار سامانه موشكی اس 300 در خاك سوریه پیامی از سوی مسكو به رژیم صهیونیستی است، افزود: اسرائیل عامل كشته شدن 15 افسر نظامی روس بود و این كار بدون شك پیامی مهم دارد.
وزیران امور خارجه ایران و سوریه كه برای شركت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورك آمده اند، درباره تحولات منطقه و سوریه و همچنین روابط دوجانبه گفت وگو كردند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه شامگاه جمعه در كنفرانس مطبوعاتی در نیویورك از آغاز تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300 به سوریه خبر داد.
وی اظهار كرد: روسیه تحویل سامانه های پدافند هوایی اس-300 به سوریه را آغاز كرده است.
دو هفته پیش یك فروند هواپیمای ایل-20 روسیه بر اثر اقدامات تحریك آمیز جنگنده های رژیم صهیونیستی و بر اثر اصابت موشك سوریه در دریای مدیترانه سرنگون شد و 15 سرنشین آن كشته شدند.
مسكو تل آویو را مقصر سرنگونی این هواپیما می داند.
اروپام**م.ع**1429 ** 1546