۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83048032
T T
۰ نفر
بیماران مبتلا به پاركینسون با كمبود دارو مواجه هستند

تهران- ایرنا- مسئول پژوهشكده علوم و فناوری‌های پزشكی دانشگاه شهید بهشتی گفت: نوسانات اخیر قیمت ارز بیماران مبتلا به پاركینسون را با مشكلاتی مانند گرانی، كمبود و در دسترس نبودن داروها مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، مجتبی زارعی روز شنبه در گشایش پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز در دانشگاه شهید بهشتی، افزود: همچنین داروهای بیماران ام اس بسیار گران است اما از آنجا كه واردات این داروها برای شركت‌های مورد نظر سود سرشاری دارد، این بیماران با مشكلات دارویی زیادی مواجه نیستند ولی بیماری‌هایی مانند پاركینسون و آلزایمر كه درمان قطعی ندارند و بعضا از داروهای ارزان قیمتی برخوردار هستند، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.
وی اظهار داشت: برخی داروها می‌توانند به طور موثری بر كیفیت زندگی بیماران مبتلا به پاركینسون تاثیر داشته باشد اما تمركز كافی برای تامین آنها انجام نشده است.
زارعی ادامه داد: دولت باید برای درمان تمام بیماران برنامه‌ریزی كند اما در مواقعی موضوع درمان با فشارهای سیاسی مواجه می‌شود كه این اتفاق به نفع بیماران و مردم نیست.
به گفته وی، امسال پنجمین همایش بین‌المللی تصویربرداری مغز ایران با حضور مهمانانی از كشورهای اروپایی از جمله آمریكا، آلمان و انگلیس در حال برگزاری است.
زارعی افزود: ‌هدف از دعوت میهمانان خارجی ایجاد تعامل بین متخصصان ایرانی با سایر كشورها است و حضور این میهمانان می‌تواند باعث جذب بودجه تحقیقاتی برای متخصصان ایرانی شود یا اینكه از این طریق پزشكان ایرانی می‌توانند وارد یك پروژه مشترك با كشورهای اروپایی شوند.
مسئول پژوهشكده علوم و فناوری‌های پزشكی دانشگاه شهید بهشتی تصریح كرد: در سال گذشته توانستیم از این طریق از اتحادیه اروپا بودجه‌ای برای تعدادی از دانشجویان ایرانی دریافت كنیم و این افراد توانستند برای گذراندن دوره تكمیلی در كشورهای اروپایی حضور یابند.
وی خاطرنشان كرد: این موضوع باعث شده در بخش‌هایی از كشور كه با كمبود متخصص مواجه بوده‌ایم، این افراد از طریق كسب آموزش‌های لازم، نیاز كشور را مرتفع كنند.
مسئول پژوهشكده علوم و فناوری‌های پزشكی دانشگاه شهید بهشتی اضافه كرد: در حال حاضر تمركز كلی در كشور ما روی مباحث تشخیصی و درمانی است و موضوع تحقیقات و دانشگاه طی سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است.
زارعی گفت: باید توجه داشته باشیم كه تحقیقات و آموزش در سایر كشورها در اولویت قرار دارند اما امروزه پزشكان ما برای كسب درآمد بیشتر ترجیح می‌دهند از تحقیقات و دانشگاه دور شوند.
بهروز سلامت دبیر اجرایی پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران نیز گفت: برگزاری كارگاه‌های تخصصی و همچنین نمایشگاهی از لوازم و تجهیزات پزشكی و كلینیك‌های تخصصی درمانی از جمله برنامه‌های این همایش است.
وی افزود: این همایش دارای 15 امتیاز بازآموزی بوده كه حداكثر امتیاز برای شركت در همایش تخصصی است و متخصصان مغز و اعصاب، روان پزشكان، روان شناسان، رادیولوژیست‌ها و مهندسان پزشكی مخاطبان این همایش هستند.
سلامت اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ارائه آخرین اطلاعات و دستاورد‌های علمی روز جهان در زمینه نقشه برداری مغز به متخصصان ایرانی است.
پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران از امروز تا 9 مهرماه در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
اجتمام*9022*1834
۰ نفر