۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82986056
T T
۰ نفر
افزون بر 10درصد اتباع بيگانه ساكن گلستان غيرمجازهستند

گنبدكاووس - ايرنا - مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري گلستان بدون اعلام آماري از اتباع خارجي ساكن در اين منطقه گفت: 10 تا 15 درصد اين افراد به صورت غيرمجاز در استان سكونت دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي دهرويه روز دوشنبه در نشست كميسيون كنترل و ساماندهي اتباع خارجي غيرمجاز در شهرستان گنبدكاووس واقع در شرق استان اظهار داشت: اتباع خارجي داراي برگه اقامت در دو شهر گنبدكاووس و گرگان ساكن بوده و بيشتر از كشور افغانستان هستند.
پيش از اين گفته شده بود كه آمار اتباع خارجي ساكن در استان گلستان به حدود 25 هزار نفر مي رسد.
وي، كنترل و ساماندهي اتباع خارجي غيرمجاز را طرحي ملي بيان كرد كه از دو سال قبل اجرايي شده است و افزود: ايران در راستاي رافت اسلامي و براساس قوانين بين المللي چندين دهه است كه ميزبان اتباع افغانستان بوده و به آنان خدمات ارائه مي كند.
دهرويه در ادامه از آمادگي كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در ايران براي احداث مدرسه مهرباني ويژه فرزندان اتباع افغانستان در گنبدكاووس خبر داد و يادآور شد: مدرسه مهرباني در گرگان احداث و دانش آموزان از آن استفاده مي كنند.
به گزارش ايرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ويژه گنبدكاووس نيز در سخناني بر اجراي كامل طرح كنترل و ساماندهي اتباع خارجي غيرمجاز تاكيد كرد و گفت: استفاده از ظرفيت مردم و تشكل هاي مردم نهاد در شناسايي اتباع غيرمجاز و يا ارائه خدمات به اتباع مجاز مي تواند مورد توجه قرار گيرد.
عبدالقدير كريمي، ارائه خدمات به اتباع مجاز خارجي را اخلاقي و قانوني دانست و از اختصاص يك قطعه زمين براي ساخت مدرسه مهرباني يا مركز آموزشي - فرهنگي ويژه دانش آموزان افغانستاني در گنبدكاووس خبر داد.
شهرستان گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648