۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 82978721
T T
۰ نفر
آلمان براي پذيرش كلاه سفيدهاي سوريه اعلام آمادگي كرد

تهران - ايرنا - هايكو ماس وزير خارجه آلمان روز يكشنبه تاكيد كرد كه اين كشور شماري از تروريست هاي موسوم به كلاه سفيدهاي سوريه را خواهد پذيرفت.

به گزارش شبكه خبري روسيا اليوم، هايكو ماس در گفت وگو با مجله «بيلد» آلمان گفت: شماري از كلاه سفيدها در آلمان حضور پيدا خواهند كرد.
هرچند كه وزير خارجه آلمان شمار دقيق كلاه سفيدهايي كه قرار است در آلمان پذيرفته شوند مشخص نكرده؛ اما مجله بيلد شمار اين افراد را 50 نفر اعلام كرده است.
به گزارش روز يكشنبه رسانه هاي سوري، پس از پايان يافتن ماموريت عناصر گروه تروريستي كلاه سفيدها، رژيم صهيونيستي در يك عمليات محرمانه و شبانه حدود 800 عضو اين گروه و خانواده هاي آن ها را از جنوب غرب سوريه به داخل سرزمين هاي اشغالي فلسطين و از آنجا به اردن منتقل كرد.
رسانه ها به نقل از 'اويخاي ادرعي' سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه اين انتقال بر اساس درخواست امريكا و برخي كشورهاي اروپايي انجام شد.
وي افزود: اين افراد به اردن منتقل شدند و از آنجا به انگليس، آلمان و كانادا مي روند.
'محمد الكايد' سخنگوي وزارت خارجه اردن نيز انتقال اين تروريست ها به خاك كشور خود را تاييد كرده است.
وي گفت: اردن پس از درخواست انگليس، آلمان و كانادا اجازه انتقال كلاه سفيدها را به خاك خود داده است و اين كشورها متعهد شده اند آن ها را از اردن ببرند.
سازمان موسوم به كلاه سفيدها در مارس 2013 به دست ' جميز لو ميجرر ' كارمند سابق اداره اطلاعات نظامي و كارشناس امنيتي انگليس با كمك واشنگتن در تركيه تاسيس شد. از همان ابتدا حوزه كار اين گروه مناطق تحت تسلط گروه هاي تروريستي تعيين شد.
بسياري از اسناد يافت شده توسط ارتش سوريه در مناطق آزاد شده از چنگ تروريسم در اين كشور نشان مي دهند كه كلاه سفيدها عضو گروه هاي تروريستي هستند و از تروريست ها حمايت مي كنند، بويژه آنكه فرآيند بكارگيري تسليحات شيميايي عليه غيرنظاميان توسط تحرير الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم كردند.
اقدامات كلاه سفيدها كه همواره در راستاي جنايات گروه هاي تروريستي در سوريه بوده است ، نشان مي دهد كه عناصر اين گروه سربازان انگليس و بازوان آمريكا در سوريه هستند.
شبك**9365**3404
۰ نفر