۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82976225
T T
۰ نفر
الرایه قطر: عربستان با گل از حجاج ایرانی استقبال كرد

دوحه –ایرنا – روزنامه قطری 'الرایه' نوشت : دولت سعودی از اولین گروه زایران ایرانی در مدینه با گل و آب زمزم پذیرایی كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، الرایه افزود : عربستان و ایران 16 مارس 2017 پس از چند روز گفت وگو در جده برای اعزام زایران ایرانی به حج امسال توافق كردند و در همین مذاكرات وزارت حج عربستان برای افزایش سهمیه امسال ایران از 60 به 86 هزار موافقت كرد.
به نوشته این روزنام ، ایران در گفت و گوهای خود با ریاض روی سه اصل اصرار كرد و ریاض آن را پذیرفت. این اصول شامل ؛ حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه برای نظارت بر امور حجاج ایرانی، تضمین امنیت و حفظ كرامت حجاج ایرانی و اعزام زایران ایرانی به صورت مستقیم از خاك ایران و نه از خاك كشور ثالث بودند.
الرایه افزود : این تسهیلات در حالی است كه از سال گذشته دولت عربستان شروطی برای ادای مناسك حج و عمره برای اتباع و مقیمین قطر اعمال كرده است كه دریافت اجازه از كنسول گری های عربستان در سایر كشورها و انتقال زایران تنها توسط هواپیماهای سعودی از جمله این شروط بود كه از سوی دوحه مردود اعلام شد.
این روزنامه در ادامه به بیانیه 'هیات نظارت بر اداره حرمین ' اشاره كرد كه به سیاسی كاری عربستان در اداره امور حج پرداخته است .
گزارش ایرنا می افزاید : وزیر حج عربستان دیروز (پنجشنبه ) در گفت وگو با شبكه الاخباریه این كشور از روند حضور زایران ایرانی به مدینه منوره استقبال كرد و گفت كه كارها در این زمینه خوب پیش می رود.
خاورم**1508**1586
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه