۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۰:۴۰
کد خبر: 82968390
T T
۰ نفر
یك هزار پایگاه مقابله با آسیب های حاشیه نشینی دایر می شود

شهركرد - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یك هزار پایگاه مقابله با حاشیه نشینی در مناطق مختلف كشور به منظور شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی در این مناطق دایر و فعال می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع آسیب های فرهنگی، اجتماعی و موانع توسعه اقتصادی و سیاسی تلاش شده تا در كنار دیگر نهادها ایفای نقش كنیم.
وی حاشیه نشینی را از بزرگترین معضل های كشور عنوان كرد و گفت: از آنجا كه حاشیه نشینی به شكل گیری آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، سرقت، قتل و فساد و فحشا منجر شده است، مقام معظم رهبری بر مقابله با این معضل تاكید بسیار داشته اند و 32 نهاد در این خصوص وارد میدان شده است.
حجت الاسلام خاموشی تصریح كرد: سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد با ایجاد یك هزار پایگاه در مناطق حاشیه نشین كشور به مقابله با این معضل بپردازد كه تاكنون 86 پایگاه در 10 استان فعال شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تشریح وضعیت فعلی در مناطق حاشیه نشین و بررسی موضوع تملك زمین 2 رسالت اصلی روحانیان مستقر در این پایگاه ها است.
حجت الاسلام خاموشی، مردمی كردن مقابله با حاشیه نشینی را از مهمترین راهبردهای این سازمان عنوان كرد و گفت: ضمن فعال كردن پایگاه ها در مناطق حاشیه نشین، مقرر شده تا در مناطق روستایی نیز با حضور روحانیون طرح هجرت به بهینه سازی زندگی روستاییان برای تحقق مهاجرت معكوس اقدام شود.
وی با اشاره به تحقیقات میدانی سازمان تبلیغات در خصوص شناسایی و بررسی آسیب های اجتماعی در استان های كشور، بهره گیری از نتایج این تحقیقات را در نگرش سنجی های استان ها خواستار شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با انتقاد از حبس اطلاعات و آمار مربوط به آسیب های اجتماعی در دهه های گذشته اظهار داشت: از آنجا كه در سال های گذشته اطلاعات و آمار شفافی از آسیب های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی نشده است، امروز خطر این آسیب ها برای مردم به طور كامل محسوس نیست.
اقبال عباسی افزود: اگر از وضعیت موجود جامعه اطلاعات شفاف و كاملی به مردم ارائه دهیم بی شك نحوه مقابله با آسیب ها اجتماعی تر و مردمی تر می شود و می توان در این حوزه موفق تر عمل كرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان تبلبغات اسلامی به دنبال سفرهای استانی به منظور اجرای طرح مقابله با حاشیه نشینی و رفع آسیب های اجتماعی به چهارمحال و بختیاری سفر كرده است.
7363/6021
۰ نفر