۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۰
کد خبر: 82960978
T T
۰ نفر
كمیته امداد سال گذشته 82 میلیارد تومان صرفه جویی كرد

جیرفت - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت كه 82 میلیارد تومان طی سال گذشته در این نهاد حمایتی صرفه جویی و صرف جهیزیه و وام كارگشایی شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه رهبر روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان قلعه گنج معروف به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، افزود: فردی با درآمد سه ماهه 33 میلیون تومان خود را به عنوان مددجوی كمیته امداد جا زده بود و دائم طلب مستمری می كرد كه این شخص شناسایی و از حمایت خارج شد.
وی ادامه داد: با همین روش و شناسایی دقیق مددجویان، 249 هزار خانوار دیگر را از حمایت كمیته امداد خارج و در این مسیر انتقادات زیادی را تحمل كردیم اما توانستیم 82 میلیارد تومان صرفه جویی كنیم و این مبلغ قابل توجه صرف خرید جهیزیه و پرداخت تسهیلات كارگشایی شد.
رهبر اظهار داشت: 750 هزار خانواده تحت پوشش كمیته امداد در مناطق محروم و مرزی كشور ساكن هستند و قلعه گنج یكی از مصادیق بارز مناطق محروم به شمار می رود.
وی با اشاره به نیازهای شهرستان قلعه گنج عنوان كرد: تامین مسكن، پرداخت وام های كارگشایی و همچنین ورود خانواده های نیازمند به عنوان مستمری بگیر به چتر حمایتی كمیته امداد از جمله برنامه های پیش روی این نهاد خواهد بود.
معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در گذشته هیچ اعتبار جداگانه ای برای مناطق محروم نداشتیم اما امروز ردیف و اعتبار مجزا برای خانواده های تحت پوشش در مناطق محروم اختصاص داده شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر خود به جنوب كرمان از روستاهای محروم و زیردامنه مارز واقع در بخش چاه دادخدا قلعه گنج بازدید كرد.
قلعه گنج در فاصله 430 كیلومتری جنوب كرمان واقع شده است.
جنوب استان كرمان متشكل از هفت شهرستان، یك سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد.
.7429/ 3029/9875 /1596
۰ نفر