۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82958279
T T
۰ نفر
دورزدن تحریم ها با اتكا به توانمندی بخش خصوصی شدنی است

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش خصوصی همواره و در هر شرایطی باید در متن فعالیت های اقتصادی ایران باشد و از توان این بخش برای دور زدن تحریم ها استفاده می شود.

«محمد شریعتمداری» روز یكشنبه در حاشیه گرامیداشت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن در پاسخ به ایرنا در خصوص نقش بخش خصوصی در تسهیل تجارت خارجی و دور زدن تحریم ها افزود: در شرایط تحریم ها و فشارهای اقتصادی بخش خصوصی به دلیل انعطاف پذیری بالاتر و همچنین بر پایه ادعای بدخواهان ایران كه می گویند تحریم‌ها علیه دولت است نه علیه ملت، به ‌راحتی می‌تواند مناسبات خود را با جهان خارج منظم تر و گسترده تر برقرار كند.
شریعتمداری تاكید كرد: باید همواره و در هر زمان چه ایام تهدید تحریم ها و چه زمانی كه مشكلی وجود ندارد، بخش خصوصی را در متن همه فعالیت‌های اقتصادی قرار دهیم، زیرا می تواند به مردم و كشور كمك جدی برساند.
وی خاطرنشان كرد: با همین رویكرد شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیشنهاد كرد كه همه بخش های دولتی، نظامی و انتظامی، صندوق‌های بازنشستگی و همه آنهایی كه بخش‌هایی از سهام شركت های بزرگ را در اختیار دارند، سهام شركت‌های سودآور خود را در بورس عرضه كنند.
شریعتمداری ادامه داد: رئیس جمهوری با جدیت پیگیر این امر است و معاون اقتصادی خود را مامور انجام آن قرار داده تا بتوانیم حضور فعالیت‌های بخش خصوصی را در كشور گسترده تر كنیم.
وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: معاون اول رئیس جمهوری نیز امروز در سخنان خود، در خصوص واگذاری پهنه هایی از فعالیت های بالادستی صنعت نفت به بخش خصوصی اعلام آمادگی كرد كه گام بسیار بزرگی در این راستا به شمار می رود.
وی در پایان خاطر نشان كرد تهدیدهای اقتصادی خارجی كه علیه ملت ایران اعمال می شود، فرصتی برای فعالان بخش خصوصی و عرصه تولید است.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در آیین روز صنعت و معدن از تصمیم دولت برای عرضه نفت در بورس داخلی خبر داد و گفت: نخستین هدف آمریكا، ممانعت از فروش نفت ایران است كه به این شیوه، بخش خصوصی می تواند نفت را از بورس به طور شفاف خریداری و صادر كند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: آمریكایی ها برای صادرات غیرنفتی نیز مشكل ایجاد خواهند كرد ولی هدف گذاری هایی صورت گرفته و در آن بخش از صادركنندگان و فعالان اقتصادی انتظار داریم همانند سرباز خط مقدم تلاش كنند تا صادراتشان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
جهانگیری تلاش برای محدود كردن نقل و انتقالات مالی و بانكی ایران و نیز صنعت حمل و نقل كشورمان را از دیگر برنامه های آمریكا برای تحریم ایران برشمرد.
اقتصام *3065*2025
۰ نفر