۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 82945081
T T
۰ نفر
بیش از سه میلیون و 300 هزار تن گندم در كشور خریداری شد

تهران - ایرنا - مشاور وزیر جهاد كشاورزی و مجری طرح كشت گندم گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در مناطق مختلف كشور تاكنون، بیش از سه میلیون و 300 هزار تن گندم در كشور خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل اسفندیاری پور روز یكشنبه در بازدید از مراكز خرید دولتی گندم در شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه این مهم پیش بینی عدم نیاز كشور به واردات گندم همچون سه سال گذشته را محقق می كند، افزود: در سال زراعی جاری پنج میلیون و 800 هزار هكتار از اراضی كشاورزی كشور به صورت آبی و دیم زیر كشت گندم رفته كه پیش بینی می شود با وجود كاهش میزان نزولات جوی، میزان برداشت تا 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
وی بیان كرد: یكی از محوری ترین برنامه های وزارت جهاد كشاورزی بهینه سازی تولید با تعدیل سطح زیر كشت است كه به منظور دست یابی به این مهم 15 تا 30 درصد از سطح مزارع به كشت كلزا در تناوب گندم قرار گرفته است تا علاوه بر بهره وری در تولید گندم ، نیاز كشور به دانه های روغنی نیز تأمین شود.
اسفندیاری افزود: به منظور تأمین نقدینگی كشاورزان، به محض تحویل گندم به مراكز دولتی، 50 درصد از پول گندم به حساب كشاورزان واریز می شود.
در سال زراعی جاری چهار مركز سیلوی ورامین، كارخانه صنایع آرد ورامین، سیلوی منصوبیان روستای كلین پاكدشت و سیلوی پیشران كنترل پاكدشت در جنوب شرق تهران گندم بر مازاد نیاز كشاورزان را خریداری می كند.
سال گذشته بیش از 82 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان به مراكز دولتی جنوب شرق استان تهران تحویل داده شد.
تهرام/7254/ 1539
۰ نفر