۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82942081
T T
۰ نفر

50 نفر در كردستان استخدام نیروی دریایی ارتش شدند

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82942081
50 نفر در كردستان استخدام نیروی دریایی ارتش شدند

سنندج - ایرنا - معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 50 نفر در طول یكسال گذشته از طریق ایجاد دفتر نیروی دریایی ارتش در كردستان جذب و استخدام این نیرو شده اند.

امیر دریادار رحیم قیطاسوند روز چهارشنبه در جریان دیدار با خانواده شهید آدمی به خبرنگار ایرنا گفت: نیروی دریایی سعی كرده در اقصی نقاط كشور نسبت به ایجاد دفاتر نمایندگی اقدام كند.
وی افزود: یكی از اهداف ایجاد این دفاتر استخدام و جذب جوانان جویای كاری است كه تمایل دارند به نیروی دریایی بپیوندند و از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع كنند.
امیر دریادار قیطاسوند اضافه كرد: تكریم خانواده شهدا و رسیدگی به امور پیشكسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از دیگر اهداف ایجاد این دفاتر استانی است.
وی با اشاره به اینكه در طیف های مختلف استخدام صورت می گیرد، یادآور شد: 2 طیف برای بدنه مدیریتی و فرماندهی نیروی دریایی در قالب افسری و یك طیف هم برای بدنه اجرایی و مهارتی به صورت درجه داری و در قالب كارمندی جذب می شوند.
امیر دریادار قیطاسوند تاكید كرد: نیروهای این طیف بطور معمول آموزش های 2 ساله و چهار ساله را طی كرده و در واحدهای شناور نیروی دریایی در جنوب و شمال كشور فعالیت می كنند.
وی با رد این موضوع كه فقط از وابستگان خانواده های نظامی در نیروی دریایی استخدام می شوند، گفت: فراخوان استخدام به صورت عمومی و از طریق رسانه های جمعی است و جذب بر اساس میزان شایستگی و توانایی های افراد انجام می شود.
معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: مسیر خوب و رو به پیشرفتی را در حوزه نیروی انسانی بنابر تدابیر فرمانده معظم كل قوا در این نیرو پیش رو داریم.
وی با اشاره به ویژگی های شهید آدمی به عنوان یكی از اولین شهدای نیروی دریایی افزود: شهید آدمی ویژگی خاصی دارد و از اولین شهدای نیرو پیش از آغاز جنگ تحمیلی است.
امیر دریادار قیطاسوند با بیان اینكه یكی از ماموریت های همیشگی ما سركشی، دلجویی از خانواده شهدا و تشكر از صبر و تحمل آنها است، تاكید كرد: مرهون زحمات خانواده شهدا هستیم كه از عزیزترین سرمایه خود كه فرزندشان باشد برای اعتلای كشور و حفظ امنیت گذشته اند.
وی یادآور شد: قصد ایجاد یادمانی از شهدا در سنندج داریم كه نمادی از نیروی دریایی باشد و در عین حال زندگینامه و نماد شهدای شهر سنندج كه در نیروی دریایی خدمت می كردند هم در آنجا قرار گیرد.
امیر دریادار قیطاسوند اظهار داشت: در گفت و گو و رایزنی هایی كه با مسئولان اجرایی استان داشته ایم بنا، بر این قرار گرفته كه یكی از خیابان های شهر سنندج هم به نام شهید آدمی نامگذاری شود.
شهید اقبال آدمی در سال 1344 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و در سال 1359 چند روز پیش از شروع جنگ تحمیلی در جریان تحركات دشمن بعثی در حین ماموریت به شهادت رسید.
پیكر شهید به دلیل اینكه در آن شرایط امكان جابجایی آن وجود نداشت در بهشت رضا در شهر آبادان به خاك سپرده شده است، مادر این شهید بزرگوار در شهر سنندج زندگی می كنند.
امیر دریادار قیطاسوند روز چهارشنبه با حضور در منزل مادر شهید آدمی، از وی به عنوان الگوی ایثار و فداكاری تجلیل كرد.
6108/9102