۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82942026
T T
۰ نفر
حضور بانوان در ورزشگاه ها همچنان دستور كار ما است

تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشای بازی های مختلف ورزشی همچنان در حال پیگیری و در دستور كار ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتكار روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به این سوال كه آیا بعد از جام جهانی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها هستیم، افزود: روی مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها فعالیت هایی در حال انجام است و تحولاتی هم شاهدیم به طوری كه در برخی از شهرستان ها شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها هستیم.
وی خاطرنشان كرد: اینكه اكنون نمایش مسابقات فوتبال در جام جهانی در استادیوم ها وجود دارد و امكان حضور بانوان برای تماشای فوتبال جام جهانی، اتفاق خوبی است ؛ چرا كه خانواده ها علاقه مندند كه كنار هم باشند و فكر می كنم این مشكل با تدابیری كه دیده شده است و سیاست هایی كه دارد پیگیری و دنبال می شود.
ابتكار ادامه داد: ولی این موضوع یكسری زیرساخت ها نیاز دارد كه دولت آنها را پیگیری می كند تا این مشكل هم حل شود البته مساله حادی نیست و نبوده است، مهم این است كه تیم فوتبال ما در جام جهانی حضور دارد و زنان و جوانان ما در موضوعات و رشته های مختلف مراحل قهرمانی را طی می كنند. اینكه مردم در كنار ورزشكاران باشند، مایه امید، پیشرفت و ارتقای ورزش قهرمانی ایران می شوند.
وی در پاسخ به این سوال كه ایران به جام جهانی صعود كرده است، نظر شما درباره بازی های این تیم چیست؟ اظهار داشت: این صعود خیلی ارزشمند است، تیم ملی برای پنجمین بار به جام جهانی صعود كرده است و امیدوارم با روحیه بالا بازی كنند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اینكه نقش یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی است برای من بسیار مهم است گرچه كار خیلی كوچكی به شمار می آید ولی بازهم عنوان حفظ محیط زیست را دارد . همچنین تصویر یوزپلنگ روی هواپیمای ورزشكاران نشان می دهد كه این گونه ارزشمند ملی، ضمن معرفی، حمایت هم می شود.
وی درباره این سوال كه نظر شما درباره شعار تیم ملی در جام جهانی با عنوان «80 میلیون ایرانی، یك ملت و یك ضربان قلب» چیست نیز اینگونه توضیح داد و افزود: شعار خوب و زیبایی است به دلیل اینكه ما در هر شرایطی نیاز به وحدت و همدلی داریم و نیاز داریم كه ارتقای سطح انسجام ملی، اعتماد عمومی، وحدت و همدلی را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: همانطور كه همه مردم، پشتیبان دولت و كشورند و در مقابل آسیب ها و تهدیدات یكپارچه برای رفع این دشواری ها تلاش می كنند، این شعار نیز بسیار مهم است چون ممكن است در شرایط سخت، برخی افراد دنبال موانع خودش باشند و حتی در این نوسانات ارزی و دلاری یك منفعتی برای خودشان كسب كنند.
ابتكارادامه داد: اكنون زمان انسجام ملی است و باید اقتصاد و روحیه مردم را تقویت كنیم كه البته دولت در این زمینه ها تلاش خوبی دارد و این شعار نشان می دهد كه مردم هم، پشت سر و كنار دولت هستند و لازمه آن این است كه از همه ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده كنیم و هم اینكه اجازه ندهیم منافع فردی و خاص گروهی این انسجام را خدشه دار كند و آن اهداف و برنامه هایی كه را دولت پیش می برد با یكدلی و یكسری منافع افراد خاص آسیب ببیند.
ابتكار ادامه داد: به نظر من، ورزش و فوتبال بهترین محفل برای طرح این شعار است چون مردم، یكپارچه برای منافع ملی ارزش ها و انقلاب تلاش می كنند.
وی درباره قهرمانی بانوان در رشته های مختلف ورزشی نیز گفت: خوشحالیم كه در تیم فوتسال آسیا بانوان ایران مقام قهرمانی را به دست آورد این مساله خیلی مهم بود و انتظار داشتیم رسانه ها بیشتر روی این موضوع مانور بدهند چون مقام قهرمانی آسیا را كسب كرده بودند البته امیدواریم قهرمانی های بعدی هم داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح كرد: اینكه در چارچوب موازین اسلامی دختران ایرانی در رشته های مختلف مدال های جهانی و منطقه ای كسب می كنند خیلی اتفاق مهمی است و می تواند به روحیه امید و انسجام ملی كمك كند و امیدواریم كه استمرار داشته باشد البته در ورزش های رزمی نیز بانوان مدال های خوبی كسب كرده اند.
ابتكار ابراز امیدواری كرد كه در تمام این زمینه ها شاهد حضور فعال بانوان باشیم البته این موفقیت ها نشان دهنده این است كه زنان ایرانی نقش آفرین در جامعه هستند و باید به عنوان یك سرمایه اجتماعی این واقعیت را بپذیریم كه بانوان ایرانی توانمندی های بسیار خوبی را برای پیشرفت كشور دارند.
اجتمام ** 7268** 1776
۰ نفر