۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82935359
T T
۰ نفر

مجلسی ها برای اعزام به جام جهانی برنامه ای ندارند

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82935359
مجلسی ها برای اعزام به جام جهانی برنامه ای ندارند

شهركرد- ایرنا- عضو هیات رییسه و فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی با بی اطلاعی از وجود نام خود در فهرست نمایندگان اعزامی برای حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه گفت: نمایندگان تاكنون برنامه ای در این زمینه ندارند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی وكیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد می شود، اگر سهمیه ای برای اعزام نمایندگان به جام جهانی وجود دارد، آن را به بانوان فوتسال ایران كه قهرمان آسیا شده اند، اختصاص دهد تا مباحث در خصوص اعزام نمایندگان به جام جهانی نیز برطرف شود.
وی در پاسخ به سوال ایرنا كه آینده برجام چه خواهد شد، افزود: در بدبینانه ترین حالت باید مبنا را بر خروج اروپایی ها از برجام داد كه در این حالت نباید درگیر اما و اگرها شد و باید به توان داخلی اتكا كرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع برجام، نظام از آن حمایت كرد و برجام یك معاهده در كلیات نظام بود و به دلیل اینكه در آن شرایط برجام برآیند اجماع داخلی و تامین كننده منافع ملی بود، به صورت طبیعی مورد تایید اصلاح طلبان نیز قرار گرفت.
وی تاكید كرد: برجام ترمز رفتار ساختارشكن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكاست و حتی اگر پوسته برجام نبود، در معادلات سیاسی مشخص نبود چه اتفاقی می افتاد.
وكیلی تصریح كرد: اكنون تقابلی كه صحنه جهانی در مقابل دونالد ترامپ ایجاد كرده است را باید بی شك محصول برجام دانست.
عضو فراكسیون امید مجلس اظهار كرد: اگر برجام نبود، ایران ذیل فصل 7 سازمان ملل متحد باقی می‌ماند و اگر اینگونه می‌شد با وجود تندروی های ترامپ، ایران در جامعه جهانی بسیار منزوی می شد.
به گفته وی، ایران اكنون یك مصونیت در صحنه جهانی دارد و آن خارج شدن از فصل 7 سازمان ملل متحد است و هیچ كشوری نمی تواند به ایران گمان بد ببرد.
وكیلی بیان كرد: بنابراین كسانی كه گمان می‌كنند برجام بی‌تاثیر بوده است، سناریوی واقعی را متوجه نیستند كه قرار بود بر سر ایران چه آید.
وی تصریح كرد: تاكنون برجام تاثیرات مثبت خود را داشته است، اما اكنون باید شرایط جدید را مد نظر گرفت كه صحنه جهانی، به طور محسوس تغییر آرایش داده و دچار یك پوست اندازی جدید شده است و در این شرایط باید دید كدام سناریو بیشترین منفعت را برای كشور و كمترین ضرر را دارد.
وكیلی خاطرنشان كرد: به ماندن اروپایی‌ها در برجام امید چندان واقع بینانه ‌ای نیست و مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید مسائل را در داخل حل كرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص كمبود كاغذ نیز گفت: در یك مرحله به دلیل نبود هماهنگی میان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت ،معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، كاغذ با دلار قیمت سابق ثبت سفارش می شد اما به دلیل تخصیص نیافتن ارز این كالا در گمركات باقی مانده بود كه با هماهنگی و تشكیل كمیته مشترك تصمیم بر این شد تا این امر مرتفع شود.
وكیلی ادامه داد: اما قیمتی كه برخی واردكنندگان كاغذ اظهار می‌كنند با قیمت واقعی فاصله بسیار دارد كه این تقاوت قیمت ها باعث ایجاد یك رانت و سوء استفاده می شود، كه از مابه التفاوت قیمت ارز دولتی و ارز آزاد به وجود آمده است و به شكلی كه قیمت كاغذ با تناژ 600 دلاری در برخی گفته ها تا 2 هزار دلار نیز اظهارات شده است.
وی اضافه كرد: این نوسانات قیمت كاغذ وارداتی از جیب بیت المال است كه موجب سوء استفاده برخی از واردكنندگان قرار می گرفت و باید جلوی آن گرفته می‌شد.
وكیلی تاكید كرد: اگر براساس تخصیص‌های بانك مركزی كاغذ وارد و عرضه شود، مشكلی در عرضه و قیمت وجود نخواهد داشت و قیمت حال حاضر كاغذ تحریر و روزنامه‌ای دارد به مراتب بیش از قیمتی واقعی آن است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح حمایت از كودكان نیز گفت: این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان در كمیسیون تخصصی در حال پیگیری است.
2097/6021
۰ نفر