۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷
کد خبر: 82913320
T T
۰ نفر

رویترز: رهبر ایران خواستار پیشرفت علمی جهان اسلام شد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷
کد خبر: 82913320
رویترز: رهبر ایران خواستار پیشرفت علمی جهان اسلام شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد: رهبر عالی ایران از مسلمانان جهان خواسته است برای پیشرفت علمی خود تلاش كنند تا دشمنانی مثل آمریكا نتوانند بر كشورهای اسلامی مسلط شوند.

به گزارش عصر شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبر معظم انقلاب این سخنان را در دیدار امروز خود با گروهی از تلاشگران حوزه علم و دانش ایراد كردند.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: امروزه هر جنبشی كه به تفاهم بین گروه های اسلامی و مذاهب اسلامی كمك كند، بسیار خوب است و این جمع حاضر، نمونه ای از تلاش جنبش اسلامی برای ایجاد وحدت بین ملت های اسلامی است. جنبش علمی دنیای اسلام باید شتاب بگیرد و كشورهای اسلامی بار دیگر به جایگاه بلند خود در حوزه علم و دانش و تمدن برسند و در این صورت دیگر دشمنان اسلام نخواهند توانست به رهبران كشورهای اسلامی امر و نهی كنند.
خبرگزاری رویترز نوشت: بخشی از سخنان رهبر ایران با هدف دعوت از رهبران كشورهای اسلامی به خصوص رهبران عربستان سعودی به وحدت علیه دشمنان بود.
رویترز گفت: ایران همواره از كشورهای اسلامی می خواهد در مقابله با دشمن بزرگ یعنی آمریكا، ایران را یاری دهند.
در شرایط موجود شیعیان درگیر رقابت با عربستان سعودی شده كه با دنیای غرب متحد شده است. ایران و عربستان سعودی در یمن و سوریه از گروه های رقیب پشتیبانی می كنند.
خبرگزاری رویترز افزود: واشنگتن روز سه شنبه هفته پیش از توافق هسته ای خارج شد و تهدید كرد شركت های خارجی را كه با ایران تجارت داشته باشند، مورد تنبیه قرار خواهد داد.
این خبرگزاری به گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی چه قبل و بعد از امضای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) اشاره نكرده و افزود: ایران همواره اتهام وارده از سوی آمریكا مبنی بر داشتن برنامه ساخت سلاح هسته ای را تكذیب می كند و اعلام كرده است كه برنامه هسته ای این كشور برای تولید برق، كشاورزی و دارو مورد بهره برداری قرار گرفته است.
شبد**اروپام**1416**1379
۰ نفر