۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۲
کد خبر: 82902608
T T
۰ نفر

مرحله اول آزادي ساكنان كفريا و فوعه سوريه آغاز شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۲
کد خبر: 82902608
مرحله اول آزادي ساكنان كفريا و فوعه سوريه آغاز شد

تهران – ايرنا – مرحله اول توافق آزادي مردم قرار گرفته در محاصره در دو شهرك كفريا و فوعه واقع در حومه شمالي ادلب و افراد ربوده شده در روستاي اشتبرق استان ادلب در ازاي اخراج تروريست ها از شهرك يرموك واقع در جنوب دمشق به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسمي سوريه 'سانا' در حلب بر اساس اين توافق كه در بردارنده دو مرحله است، 22 اتوبوس سپيده دم ديروز (دوشنبه) به همين منظور از حلب رهسپار اين دو شهرك شدند. خودروهاي هلال احمر سوريه اين اتوبوس ها را همراهي مي كنند.
بنابر اين گزارش، قرار است اين اتوبوس ها 1500 نفر از اهالي در محاصره كفريا و فوعه را به سمت گذرگاه العيس و از آنجا به مركز جبرين به منظور اقامت موقت در حومه شرق شهر حلب انتقال دهند و در آنجا در منطقه اي كه تمامي موارد مورد نياز ضروري در آن توسط مقامات ذيربط تدارك ديده شده اسكان داده شوند.
وي افزود: ورود اتوبوس ها به گذرگاه العيس همزمان با بيرون راندن اتوبوس هاي حامل تروريست ها از اردوگاه يرموك به سمت ادلب روي خواهد داد.
از سوي ديگر واحد مهندسي ارتش سوريه اقدام به پاكسازي گذرگاه شمالي اردوگاه يرموك كرد تا از نبود هر گونه بسته انفجاري و يا مين كاشته شده توسط تروريست ها اطمينان حاصل كند.
تروريست ها طي چند سال گذشته با ايجاد خاكريزهاي متعدد، ورودي هاي خيابان ها و محله هاي مسكوني اطراف يرموك را بستند و از ساكنان اين اردوگاه به عنوان سپر انساني استفاده مي كردند.
گروه هاي تروريستي با نام هاي مختلف طي چند ماه گذشته در استان ريف دمشق بر اساس شرايط دولت سوريه و در نتيجه حملات بي امان ارتش اين كشور و پس از دادن تلفات بسيار مجبور شدند تا با حكومت توافقنامه هايي منعقد كنند تا پس از تحويل دادن تسليحات سنگين شان به ارتش مواضع خود را ترك كرده و در نتيجه جان خويش را حفظ كنند.
خاورم ** 1487 **1275
۰ نفر