۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 82873406
T T
۰ نفر

قطر پرستار ایرانی استخدام می كند

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 82873406
قطر پرستار ایرانی استخدام می كند

دوحه – ایرنا – یك شركت خصوصی خدمات پزشكی قطر برای انجام وظایف پرستاری در مراكز درمانی و بیمارستانی این كشور ، پرستار ایرانی استخدام می كند.

«محمدعلی جلایر» وابسته كار جمهوری اسلامی ایران در قطر روز چهارشنبه با اعلام این موضوع به خبرنگار ایرنا در دوحه گفت ؛ استخدام پرستاران در چارچوب اجرای تفاهم نامه همكاری كار و كارگری ایران و قطر انجام می شود كه بهمن ماه سال 1396 با حضور هیاتی از وزارت كار قطر در تهران امضا شد.
وی افزود: بر اساس این توافق و در مرحله اول قرار است یك شركت خصوصی قطری بخشی از كادر پرستاری خود را از طریق ایران تامین كند .
جلایر با بیان اینكه متقاضیان باید واجد شرایط وزارت بهداشت قطر برای شغل پرستاری باشند، تصریح كرد ؛ پذیرفته شدگان در مراكز بیمارستانی ، كلینیك های درمانی و تخصصی ، كلینیك مدارس یا به صورت پرستار خصوصی در منازل به كار گرفته می شوند.
وی خاطرنشان كرد كه جزییات شرایط و اطلاعات مربوط به این پذیرش به زودی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی و پایگاه اینترنتی انجمن صنفی كاریابی های بین المللی (اصكابا) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت .
وابسته كار ایران گفت پیشتر و در دهه گذشته بیش از هشتاد پرستار از ایران به قطر اعزام شدند كه در حال حاضر شمار كمی از آنان در این كشور باقی مانده اند.
به گفته وی طی چهار سال گذشته هم حدود 100 نفر نیروی كار ایرانی به قطر اعزام شده اند كه فقط در بخش خدماتی به ویژه رستوران های ایرانی به كار گرفته شده اند.
جلایر اعزام نیروی متخصص را از اهداف وزارت كار ، تعاون و رفاه اجتماعی ایران بر شمرد و گفت ؛ به همین منظور در این مرحله اعزام متخصصان پرستاری در دستور كار قرار گرفته است و در مراحل بعد متخصصانی درحوزه خدمات فنی و مهندسی به قطر اعزام خواهند شد.
وابسته كار جمهوری اسلامی ایران در قطر با بیان اینكه تاكنون اطلاعات چهار هزار و 500 خانوار ایرانی شاغل در قطر به ثبت رسیده و برای آنان كارنامه شغلی صادر شده است ، گفت : بر اساس این اطلاعات حدود 30 هزار ایرانی در قطر زندگی می كنند.
شبد**1508*9122
۰ نفر