۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۸
کد خبر: 82863896
T T
۰ نفر
تهدید هیلی علیه كشورهای مخالف نظر آمریكا در سازمان ملل

تهران - ایرنا- نشریه فارین پالیسی در شماره روز گذشته (پنجشنبه) خود از تلاش تهدید آمیز 'نیكی هیلی' نماینده آمریكا درسازمان ملل برای قطع كمك به كشورهایی خبر داد كه در این سازمان از آمریكا حمایت نمی كنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طبق سندی كه این نشریه آمریكایی به آن دست یافت، كمك های مالی آمریكا، از جمله كمك به ساخت مدارس به حدود 40 كشوری كه در سازمان ملل به آمریكا رای نمی دهند، متوقف خواهد شد.
در این سند با اشاره به سه كشوری كه سال گذشته به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محكومیت 'دونالد ترامپ' به خاطر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و برنامه ریزی برای انتقال سفارت آمریكا به قدس رای مثبت دادند، آمده است : كمك های واشنگتن به رای مثبت این كشورها به آمریكا در سازمان ملل مشروط است.
فارین پالیسی خاطر نشان كرد: به این ترتیب كمك به حدود 40 كشوری كه همواره در سازمان ملل علیه آمریكا رای دادند، در معرض خطر قرار دارد.
به نظر می رسد طرح هیلی، برنامه های توسعه ای كشورهای فقیرتر را هدف قرار می دهد.
این سند همچنین خواستار بازنگری تعهد آمریكا در زمینه پرداخت 4.9 میلیون دلار برای مدرسه سازی در غنا، 6.6 میلیون دلار برای برنامه تغییرات آب و هوایی در ویتنام و 3.1 میلیون دلار برای آموزش های شغلی در زیمبابوه شده است.
در این سند آمده است: درحالی آمریكا در سال 2016 در مجموع 580 دلار كمك به این سه كشور كرد كه غنا در54 درصد موارد، ویتنام تنها در 38 درصد موارد و زیمباوه در 19 درصد موارد در سازمان ملل به نفع آمریكا رای دادند. این سه كشور در رابطه با قضیه اسرائیل به ما رای نداند.
ترامپ و هیلی پس از رای گیری قطعنامه قدس در سازمان ملل بارها تهدید كردند كه كمك های مالی به كشورهایی كه علیه تصمیم آمریكا رای دادند، قطع می شود.
با وجود آنكه ترامپ و هیلی پیش از رای گیری درباره این قطعنامه در سازمان ملل، كشورها را تهدید به قطع كمك كرده بودند، 128 كشور به تصمیم آمریكا رای مخالف و تنها 9 كشور به آن رای موافق دادند.
هیلی به تازگی در كنفرانس سالانه كمیته روابط عمومی آمریكا و اسرائیل(آیپك) گفته بود: ما آن رای گیری را فراموش نكرده ایم.
آساق**1088 **1663
۰ نفر