۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82856712
T T
۰ نفر
امنيت و آزادي كشورمان در دنيا كم نظير است

كرمانشاه- ايرنا- امام جمعه موقت كرمانشاه گفت: بدون شك امنيت و آزادي كه امروز در كشورمان حكمفرماست در دنيا كم نظير است و همه بايد قدر آن را بدانيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محمد حجتي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كرمانشاه اظهار كرد: آزادي كه خدا به واسطه انقلاب اسلامي به ملت ما هديه كرد در هيچ كجاي جهان مشاهده نمي شود.
وي افزود: كشور ايران با فرهنگي قريب به 2 هزار و 500 سال قدمت، حرف هاي زيادي در مقابل فرهنگ هاي غربي چند صد ساله دارد و مردم ما نبايد اين فرهنگ ها را وارد زندگي خود كنند.
حجتي يادآور شد: فرهنگي كه اسلام ناب محمدي (ص) به ما داده عاري از خشونت، تجاوز، قتل و ... است در حالي كه همه اين ها در فرهنگ هاي غربي نوظهور به چشم مي خورد.
امام جمعه موقت كرمانشاه خاطرنشان كرد: اگر دنباله رو فرهنگ غربي باشيم همه چيز خود از عزت و استقلال گرفته تا امنيت و خانواده را از دست خواهيم داد.
وي گفت: فرهنگ اسلامي مبتني بر عطوفت و رحمت، مهرباني و تكريم هر 2 جنس از زن و مرد است، در حالي كه در زمان عرب جاهلي دختران را زنده به گور كرده و يا مانند برده با آن ها برخورد مي كردند، رسول مكرم اسلام (ص) به زن عزت و آبرويي دوباره بخشيد.
حجتي گفت: اگر در زمان جاهليت آن رفتار غيرانساني را با دختران داشتند در زمان اسلام، دختر گرامي داشته مي شد و مردم به نيكي و با افتخار از دختران خود در نزد بقيه ياد مي كردند.
امام جمعه موقت كرمانشاه همچنين با نكوهش رواج طلاق در جامعه بخصوص طلاق هاي توافقي گفت: خانواده ها نقش بسيار مهمي در اين خصوص دارند و نبايد اجازه دهند به خاطر مسائلي پيش پا افتاده بنيان يك خانواده از هم فرو پاشد.
وي در پايان زندگي حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) را نمونه و الگوي بسيار خوبي از ساده زيستي همراه با مهر و محبت ياد كرد و گفت: آن 2 بزرگوار نحوه سالم زيستن را به هر انسان طالب سعادتي آموختند و بايد از زندگي آن ها الگو بگيريم.
7458/8066
۰ نفر