۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82850262
T T
۰ نفر

بیش از 150 هزار معلول در نوبت دریافت مستمری هستند

۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82850262
بیش از 150 هزار معلول در نوبت دریافت مستمری هستند

شهركرد - ایرنا- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: بیش از 150 هزار نفر با معلولیت شدید در نوبت دریافت مستمری دائم هستند كه اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است.

حسین نحوی نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: اكنون بیش از یك میلیون معلول در نوبت دریافت خدمات مختلف از جمله مسكن، اشتغال و خدمات توانبخشی قرار دارند كه به دلیل كمبود اعتبار و نبودن زیرساخت ها از دریافت این خدمات محروم هستند.
وی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان افزود: راهكارهایی برای اجرایی این قانون تهیه شده كه امید است مصوبه اجرای این راهكارها در مجلس تصویب شود.
نحوی نژاد افزود: با این مصوبه بخش عمده ای از مشكلات این قشر از جمله دریافت خدمات در بخش های مختلف، ارایه هزینه خدمات توانبخشی و توانپزشكی در قالب بسته های سلامت تامین می شود.
وی گفت: حق دریافتی و مستمری مددجویان 20 درصد دستمزدهاست كه امید است مستمری این افراد افزایش یابد.
وی با اشاره به نامناسب بودن اماكن عمومی و خصوصی افزود: براساس تحقیقات انجام شده طی 3 سال، تنها 25 تا 30 درصد اماكن عمومی مناسب سازی شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی گفت: بیشترین میزان مناسب سازی اماكن در بخش دولتی است و براساس قانون جدید كسانی كه در این زمینه همكاری نكنند، مجازات خواهند شد.
به گفته وی، هم اكنون یك میلیون و 300 هزار معلول در كشور زیرپوشش بهزیستی هستند كه 5 درصد این افراد دارای معلولیت شدید می باشند، همچنین 35 درصد معلولان زیرپوشش بهزیستی زن و 65 درصد مرد هستند.
/2097/7360
۰ نفر