وزیر لبنانی: اگر ایران نبود مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی و تكفیری ناممكن بود

بیروت-ایرنا-«محمد فنیش» وزیر ورزش و جوانان و از اعضای ارشد حزب الله لبنان در گفت و گو با ایرنا تاكید كرد كه اگر نقش آفرینی ایران نبود مقاومت اسلامی لبنان نمی توانست در برابر رژیم صهیونیستی و تكفیری ها پیروز شود.

گفت و گو با فنیش در حاشیه رونمایی از بازی رایانه ای و سه بعدی «دفاع مقدس» طراحی شده بوسیله بخش رسانه های الكترونیك حزب الله صورت گرفت.
این بازی روایتگر جنگ علیه گروه های تكفیری در سوریه است. اقدامی كه می توان جنگ نرم جریان مقاومت علیه تروریسم تكفیری و حامیان آن دانست.
در ادامه متن كامل گفت و گوی ایرنا با محمد فنیش می آید:
*ایرنا: نظر شما درباره بازی «دفاع مقدس» كه بیانگر رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه است چیست؟ برخی مدعی هستند كه چنین بازی هایی، خشونت طلبی را رواج می دهد. نظر شما چیست؟
**فنیش: این موضوعی نیست كه ما پدید آورده باشیم. این چیزی است كه وجود دارد. نوجوانان و جوانان به وسایلی نیاز دارند كه سرگرم شوند. دشمنان ما این میدان را سالها از آن خود داشتند و آن را پر كردند. آنها این بازی ها را ساختند و از طریق آن بر افكار نوجوانان سیطره یافتند. فرهنگ، تفكر و سبك زندگی خود را در همه جا گسترش دادند و آن را به اجرا گذاشتند.
ما با ساخت این بازی و همانند آن باید با این جنگی كه علیه نوجوانان و جوانان ما راه افتاده است، به صورت عملی مقابله كنیم و به یك واكنش بسنده نكنیم.

*ایرنا: در این چند روز كه خبر تولید این بازی در رسانه ها اعلام شده، برخی این اتهام را می زنند كه حزب الله قصد دارد تا با ساخت بازی دفاع مقدس، مغز جوانان را شست و شو دهد، شما این اتهام را می پذیرید؟
**فنیش: خیر. این شست و شوی مغزی نیست. این تناقض در رویارویی است. آنها مبالغه می كنند، تحریف می كنند، كارهای آنان بر دروغ و كذب استوار است. ولی ما بر واقعیت ها تكیه می كنیم. تفاوت بین ما و آنها در همین روش و فرهنگ است.
ما از رسانه های الكترونیك و این بازی برای بیان واقعیت هایی كه در سوریه و لبنان رخ داد، استفاده می كنیم. ما از راه بازی و سرگرمی، برای گسترش فرهنگ و ارزش هایمان بهره برده ایم كه با خون شهدا حفظ شده است.

*ایرنا: «احمد» قهرمان این بازی از كجا آمده است؟
**فنیش: قهرمان بازی كسی است كه ما در جامعه خود می بینیم. ممكن است بسیاری قهرمان را بشناسند. فرزند، برادر، پدر یا همسری باشد كه شهروند همین كشور است. این قهرمان برای خود چیزی نمی خواهد و در رسانه ها حضور و ظهوری ندارد. او برای عقیده، ارزش ها وفرهنگ خود حركت می كند.

*ایرنا: می توان او را «سوپرمن» حزب الله معرفی كرد؟
**فنیش: ما سوپرمن نداریم، رزمندگان حزب الله انسان های معمولی هستند كه به سلاح عزم، اراده و ایمان مجهز شده اند و با استعدادهای شخصی، برای اعتقادشان از خودگذشتگی می كنند. اگر با آنها در زندگی عادی شان آشنا شوید، شگفت زده می شوید كه واقعا چنین فردی این كارها را كرده است. ارزش آنها به این است كه انسان هایی معمولی اند.

*ایرنا: ایران و لبنان هر دو در جبهه مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی و تكفیری ایستاده اند. این حركت مشترك ریشه در كجا دارد؟
**فنیش: مشتركاتی كه ایران و لبنان را به هم پیوند می دهند در مرحله نخست ارزش های دینی و الهی است كه به سبب انتساب به اسلام و این رسالت عظیم وجود دارد. مرحله بعدی نیز عمل به احكام اسلامی یعنی مبارزه با ظلم، فساد، انحراف، در كنار جلوگیری از تسلط آمریكا بر منطقه و اشغالگری رژیم اسرائیل است. اینها مشتركات ایران و لبنان، مشتركات مقاومت و ایران و در سطح بالاتر بین ایران و منطقه عربی است.

*ایرنا: نقش ایران در این میان چگونه است؟
**فنیش: نقش ایران در این زمینه بسیار اهمیت دارد. اگر ایفای نقش ایران نبود، مقاومت موفق نمی شد كه این دستاوردها را محقق كند یعنی آزادسازی سرزمین های اشغالی لبنان، ایستادگی در برابر طرح صهیونیستی و غلبه بر طرح تروریسم تكفیری.

*ایرنا: برخی همواره تلاش دارند میان ایران و كشورهای عربی رابطه ای شكل نگیرد، چرا؟
**فنیش: هرگونه تلاش برای ایجاد تفرقه بین ایران و اعراب، خدمت به كسی نیست مگر خدمت به منافع آمریكا و دشمن اسرائیلی. هر كس در كشورهای ما كه دست به این اقدام بزند و این نقش را ایفا كند، به منافع ملت خود و امت اسلامی زیان می رساند و به اسرائیلی ها خدمت می كند.
خاورم**2054