۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82839252
T T
۰ نفر
جذب نیمی از مددجویان بهزیستی مازندران در دولت تدبیر و امید

ساری - ایرنا - مدیركل بهزیستی مازندران گفت كه بیش از 50 درصد از مددجویان شناسائی شده این نهاد در دولت تدبیر و امید با فراهم شدن امكانات و بودجه لازم زیر پوشش قرار گرفتند.

سعید آرام روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 240 هزار نفر در مازندران واجد شرایط لازم برای مددجوئی از بهزیستی بودند كه تنها حدود نیمی از آنان زیر پوشش قرار داشتند ولی اكنون تمامی آنها از خدمات و مستمری این نهاد برخوردار هستند.
وی توضیح داد : تا پیش از آغاز به كار دولت یازدهم تنها كمتر از 40 درصد از معلولان و 60 درصد از زنان سرپرست خانوار استان زیر پوشش بهزیستی بودند ولی امروز تمامی این افراد به عنوان مددجو زیر پوشش قرار دارند.
وی آمار زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی مازندران را بیش از 14 هزار نفر اعلام كرد.
بر اساس آمارهای رسمی ، در استان مازندران یكصد هزار و 343 نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد كه حدود 50 هزار نفر زیر پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و بقیه هم به خاطر تمكن مالی تحت حمایت نهادهای حامی قرار ندارند.
مازندران از نظر تعداد زنان سرپرست خانوار رتبه هشتم كشور را دارد.
آرام آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی مازندران را هم 50 هزار نفر اعلام كرد و گفت كه مشخصات این تعداد در سامانه اطلاعاتی بهزیستی كشور ثبت شده و از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره می برند.
مدیركل بهزیستی مازندران با تاكید بر این كه هیچ فرد واجد شرایطی در استان خارج از چتر حمایتی بهزیستی قرار ندارد ، افزود : اگر افرادی معلول یا زن سرپرست خانوار هستند و از بهزیستی مستمری و خدمات دریافت نمی كنند ، به این دلیل است كه یا تاكنون به بهزیستی مراجعه نكرده اند و یا از توانایی مالی مناسب برخوردار هستند.
7335/1654
۰ نفر