۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸
کد خبر: 82832741
T T
۰ نفر
ماموریت كمیته چهارنفره برای رسیدگی به حوادث در برخی بازداشتگاه ها

تهران - حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به وزیران كشور، اطلاعات، دادگستری و معاون حقوقی خود ماموریت داد تا جزییات حوادث ناخوشایند در برخی بازداشتگاه ها را رسیدگی و پیگیری دقیق كرده و گزارش آن را ارایه كنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، كمیته ای چهار نفره به دستور روز گذشته رییس جمهوری متشكل از عبدالرضا رحمانی فضلی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، سید علیرضا آوایی و لعیا جنیدی مامور رسیدگی و پیگیری حوادث ناخوشایند در برخی بازداشتگاه ها شدند.
وزیران كشور، اطلاعات، دادگستری و معاون حقوقی رییس جمهوری ماموریت دارند تا جزئیات امر را رسیدگی و پیگیری دقیق كرده و گزارش بررسی‌های خود از جمله قصور یا تقصیر احتمالی را به روحانی گزارش كنند.
كاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) از فعالان محیط زیستی است كه اوایل بهمن ماه به همراه چند نفر دیگر بازداشت شد. وی 19 بهمن ماه در زندان اوین درگذشت.
دادستان تهران اتهام این فعالان محیط زیستی را جاسوسی در حوزه محیط‌‌ زیست اعلام كرد و گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی كشور در حوزه‌های استراتژیك اقدام می‌كردند.
چهار انجمن علمی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار روشن شدن وضعیت مرگ سید امامی شدند.
علت دستگیری و مرگ این استاد دانشگاه در فراكسیون محیط زیست مجلس با حضور مسئولان ذیربط و همچنین در جلسه علاءالدین بروجردی رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
رییس جمهوری در ناآرامی ها در دی ماه نیز به وزیر كشور مأموریت داد در مدت یك هفته با هماهنگی شوراهای تأمین، گزارش دقیقی از حوادث اخیر و افرادی كه در اثر این حوادث دستگیر، مصدوم یا احیاناً كشته شده‌اند، به تفكیك و بیان دقیق علت و چگونگی هر بخش را به وی ارائه كنند كه رحمانی فضلی گزارش جامعی از آن ناآرامی ها تهیه و برای رسیدگی تقدیم رییس جمهوری كرد.
سیام * 1336
انتشار:مهرنوش خانزائی