۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82792453
T T
۰ نفر
احتمال بازگشت به زندگی 16بیمار ضایعه نخاعی زلزله با اقدام های توانبخشی

كرمانشاه- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه با اشاره به 21 نفر ضایعه نخاعی در اثر زلزله 21 آبان سال جاری گفت: با اقدام های درمانی و توانبخشی صورت گرفته از سوی بهزیستی به احتمال بسیار قوی 16 تن از این افراد به زندگی عادی بر می گردند.

به گزارش ایرنا، امید قادری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران همچنین از اسكان معلولان ضایعه نخاعی زلزله اخیر توسط بهزیستی خبر داد و افزود: تاكنون پنج تن از این افراد با واگذاری منزل استیجاری و هزینه زندگی ساماندهی شده اند.
او گفت: هزینه حق پرستاری در منزل تمام افراد ضایعه نخاعی پرداخت می شود.
مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه در ادامه از راه اندازی مجهزترین مركز نگهداری بیماران ضایعه نخاعی غرب كشور در شهرك بهداری كرمانشاه خبر داد و گفت: این مركز ظرفیت نگهداری 30 تن از بیماران ضایعه نخاعی را دارد.
وی با اشاره به اینكه این مركز در مساحتی به متراژ 700 متر مربع و یك هزار و 200 متر مربع فضای سبز آماده خدمات رسانی به جامعه هدف است، گفت: سالانه برای خدمات دهی این مركز مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
این مركز قرار است هفته آینده با حضور مسئولان به صورت رسمی افتتاح شود.
مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه در ادامه با بیان اینكه این مركز نخستین مركز شبانه روزی- توانبخشی بیماران جسمی حركتی به شمار می رود، گفت: در این مركز خدمات درمانی، توانبخشی و توانپزشكی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.
او با بیان اینكه اكنون هشت تن از افراد ضایعه نخاعی زلزله اخیر در این مركز خدمات دریافت می كنند، افزود: هزینه تجهیز این مركز بیش از 6 میلیارد ریال بوده است.
قادری همچنین ارائه آموزش های مهارت های شغلی و ورزش های متناسب با معلولیت را از دیگر خدمات در نظر گرفته شده در این مركز برای مددجویان عنوان كرد.
در استان 2 میلیون نفری كرمانشاه ۳۱ هزار و ۱۴۱ معلول وجود دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی نیز آسیب كلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی