۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82791811
T T
۰ نفر
يك عضو گرجستاني داعش در شهر ترابوزون تركيه دستگير شد

آنكاراـ ايرناـ روزنامه حريت در خبري اعلام كرد كه ماموران پليس مبارزه با ترور تركيه با انجام عملياتي محرمانه، يك عضو گرجستاني داعش و مرتبط با عوامل حمله تروريستي به فرودگاه آتاتورك استانبول را در منطقه اوف شهر ترابوزون دستگير كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و به نقل از وبسايت خبري روزنامه حريت، در پي يك عمليات از پيش برنامه ريزي شده و محرمانه پليس ترابوزون، گوجها ساغنادزه اهل كشور گرجستان را در منطقه اوف اين شهر دستگير كردند.
به نوشته اين رسانه، در نتيجه بازجويي هاي اوليه پليس، ارتباط وي با احمد چاتايف تبعه چچن و از طراحان اصلي حمله تروريستي خونين سال گذشته به فرودگاه آتاتورك استانبول مسجل شد.
حريت افزود: ساغنادزه همچنين در اعترافات خود اذعان كرده كه او به همراه چاتايف به منظور در امان ماندن از عمليات گسترده دولت گرجستان عليه عوامل داعش، به تركيه متواري شده و مدتي در منطقه اوف ترابوزون در يك خانه ساكن بوده است.
به گزارش ايرنا، تير ماه سال 95 در فرودگاه آتاتورك استانبول 2 عامل انتحاري با تيراندازي در پايانه بين المللي فرودگاه و انفجار خود، منجر به كشته شدن بيش از 40 نفر و زخمي شدن 150 نفر ديگر شدند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري