۱۸ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82789084
T T
۰ نفر
مديركل ارشاد فارس:به دغدغه هاي فرهنگي وهنري معلولان توجه مي كنيم

شيراز- ايرنا- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت:دغدغه هاي معلولان در زمينه هاي فرهنگي و هنري را متوليان آنان به ما منتقل كنند و ما قطعا آن ها را مورد توجه قرار خواهيم داد.

به گزارش ايرنا دكتر بهزاد مريدي دوشنبه در ديدار با تعدادي از اعضاي انجمن فرهنگي، ورزشي و گردشگري معلولان پارس شعبه استان فارس افزود:البته آنچه بيشتر از طرح اين مطالبات مهم است موضوع پيگيري آن ها تا حصول نتيجه است.
وي اظهار داشت:معمولا به دليل تعدد حوزه هاي فعاليت و همچنين مشغله هاي كاري همكاران گاه ممكن است بعضي از اين موارد فراموش شود كه لازم است كساني كه متولي امور افراد كم توان هستند آن ها را مطالبه كنند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس اظهار داشت:اين اداره كل آمادگي دارد درقالب اجراي قانون جامعه حمايت از حقوق معلولان در حد توان تسهيلات مصوب شده در زمينه هاي فرهنگي و هنري را به اين گروه اعطا كند.
مريدي بيان كرد:معلولان علاقه مند در استان فارس مي توانند علاوه بر شركت در كارگاه هاي آموزشي فرهنگي و هنري با انجمن هاي ذيربط همكاري داشته باشند و از امكانات آنان استفاده كنند.
وي ادامه داد:علاوه بر اين مركز مهارت آموزي اين اداره كل مي تواند براي معلولان علاقه مند در رشته هاي مختلف فرهنگي و هنري پس از گذراندن دوره هاي مربوطه ديپلم صادر كند و همچنين اين افراد مي توانند با ثبت نام در دانشگاه علمي ، كاربردي فرهنگ و هنر در مقاطع كارداني و كارشناسي رشته هاي مختلف ادامه تحصيل دهند.
مدير انجمن فرهنگي ، ورزشي و گردشگري معلولان پارس شعبه استان فارس نيز گفت:علي رغم اينكه بيش از 10 درصد جمعيت را افراد كم توان و معلول تشكيل مي دهند اما بسياري از امكانات و خدمات موجود متناسب استفاده اين افراد نيست.
سعيد فاني افزود:معلولان هم مانند تمام شهروندان سهم هزينه هاي تكليفي خود را اعم از عوارض و ماليات را به دولت پرداخت مي كنند اما مانند ساير افراد در جامعه امكان استفاده از امكانات موجود را ندارند.
رئيس شوراي هماهنگي تشكل هاي مردم نهاد معلولان استان فارس گفت:حتي در زمينه اماكن فرهنگي و هنري مانند سينماها ، سالن هاي تئاتر ، فرهنگ سراها ،نگارخانه ها ، كتابخانه ها وغيره به دليل عدم مناسب سازي محيط اين اماكن قابل دسترس براي بسياري از معلولان از جمله افراد داراي صندلي چرخ دار نيست.
خبرنگار:‌سعيد فاني ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
7379 /1876