جزییات وقوع حادثه نفتكش ایرانی؛ عملیات نجات ادامه دارد+اسامی خدمه كشتی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران با بیان اینكه علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است، گفت: در اثر این سانحه 32 سرنشین این كشتی نفتكش مفقود شدند كه عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها ادامه داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شركت ملی نفتكش، سیروس كیان‎ارثی روز یكشنبه با ابراز تأسف از حادثه برخورد یك فروند كشتی فله‎بر چینی با یك فروند كشتی تانكر با مالكیت خارجی تحت مدیریت این شركت در شب گذشته با تشریح این حادثه گفت: یك فروند كشتی فله بر چینی با یك فروند كشتی نفتكش سوئزمكس حامل میعانات گازی ساعت 20 شب گذشته به وقت محلی در 158 مایلی سواحل شرقی چین برخورد كرد كه در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت.
وی بیان داشت: پس از وقوع این حادثه، كمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شركت ملی نفتكش ایران در محل این شركت در تهران تشكیل و اطلاع‎رسانی‎های لازم به سازمان‎های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‎المللی انجام شد.
وی گفت: مقامات دفتر شركت ملی نفتكش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شركت‎هایSalvage ، هماهنگی‎های لازم را به منظور اعزام سریع كشتی‎های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند.
وی ادامه داد: همچنین دو فروند از نفتكش‎های تحت مدیریت شركت ملی نفتكش ایران عبوری از منطقه نیز سریعاً به منظور الحاق به تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.
كیان ارثی اضافه كرد: كمیته اضطراری مستقر در شركت ملی نفتكش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول درمحل، نسبت به اطلاع‎رسانی به خانواده دریانوردان، وزارت‎خانه‎ها و سازمان‎های ذیربط و موسسات بیمه اقدام كرده و همچنین با كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز هماهنگی‎های لازم به منظور تسریع و كمك در عملیات امداد و نجات به عمل آمده است.
وی با بیان اینكه این كشتی كه به مقصد كره جنوبی در حال حركت بود و 32 سرنشین شامل 30 ایرانی و 2 نفر بنگلادشی داشته است، گفت: همه پرسنل این كشتی در اثر این حادثه مفقود شده اند كه تلاش‎ها برای پیدا كردن و نجات آنها ادامه دارد.
مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران ادامه داد: علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

**اسامی خدمه نفتكش ایرانی
به گزارش ایرنا، در این حادثه 32 خدمه نفتكش ایرانی شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی ناپدید شدند كه جست و جو برای یافتن آنها ادامه دارد.
اسامی خدمه نفتكش ایرانی به شرح زیر است:
مجید قصاب اروجی
مجید نقیان
حسین جهانی هل آباد
احسان ابولی قاسم آبادی
میلاد عنایتی
سعید دهقانی
پوریا عیدی پور
سجاد عبداللهی
محمد كاووسی تكاپ
فرید محبی
حامد بهاری هشكوایی
محمدرضا رضا زاده ماسوله
مهدی صادقی
حسن رومیانی
محمد پیرایه ای
بهرام اتحاد
عبدالغنی سامری
ابوذر نظامی
سید جواد حیدری
علی رضا نجفی فر
علی حیدریه كهن
بهرام پوریانی
یاور افشاری
میلاد اراوی
مسلم علیزاده نودهی
عبدالكریم بشارتی پور
امید ضیایی
ایوب مظفری عبده گاه
احسان فرجی
ساقی فعال
محمد ساجد علی مریزا (از بنگلادش)
محمد هارون الرشید (از بنگلادش)

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام2022**2025
خبرنگار: میثم طاهری*ناشر: لیلا جودی
۰ نفر