سخنگوی وزارت خارجه: مردم ایران حمایت فریبكارانه مقامات آمریكایی از تجمعات اخیر را چیزی جز ریاكاری نمی دانند

تهران - ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت : مردم بزرگ ایران حمایت فرصت‌طلبانه و فریبكارانه مقامات آمریكایی از برخی تجمعات در روزهای اخیر در بعضی از شهرهای ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاكاری دولت آمریكا نمی‌دانند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ضمن محكوم كردن این اظهارات سخیف، بی‌ارزش و فاقد اعتبار، گفت: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت‌طلبانه مقامات آمریكایی و شخص آقای ترامپ، قائل نیستند.
رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه تصریح كرد: مردم ایران بزرگترین پشتوانه امنیت و پیشرفت كشور هستند.
وی افزود: مشاركت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره كشور ضامن شكوفایی و بالندگی كشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان كشور و مردم است كه دولت آقای ترامپ ثابت كرده در راس این بدخواهان قراردارد.
قاسمی تاكید كرد: مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت‌طلبانه مقامات آمریكایی و شخص آقای ترامپ، قائل نیستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: مردم بزرگ ایران قطعا مشاركت فعال آقای ترامپ در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و یمن و بحرین را از نزدیك پیگیری كرده و محدودیت‌های اعمالی و خصومت‌های كینه‌توزانه رئیس جمهور آمریكا با مردم فرهیخته ایران در ممانعت از ورود آنان به خاك آمریكا و بازداشت تعدادی زیادی از ایرانیان مقیم در این كشور به بهانه‌های واهی را به یاد دارند.
وی افزود: به همین دلیل، حمایت فرصت‌طلبانه و فریبكارانه همین مقامات از برخی تجمعات در روزهای اخیر در برخی از شهرهای ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاكاری دولت آمریكا نمی‌دانند.
قاسمی خاطرنشان كرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختارهای دموكراتیك را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی كرده است و امكان پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون كاملا امكان پذیر است.
سخنگوی وزارت خارجه كشورمان با یادآوری قریب به 70 سال مداخلات دولت‌های مختلف آمریكا در امور داخلی كشورمان از جمله مدیریت و رهبری كودتا علیه دولت ملی و قانونی در ایران، حمایت‌های بیدریغ از سركوب و ارعاب رژیم منحوس پهلوی در سركوب آزادیخواهان ایران و حمایت تمام عیار از رژیم جنایتكار صدام حسین در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی؛ تاكید كرد: مقامات آمریكا در موضعی نیستند كه برای ملت بزرگ و فهیم ایران دلسوزی كنند.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیركاردان