۳ دی ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82773485
T T
۰ نفر
تسهیلات بدون متقاضی بافت فرسوده در استان زنجان

زنجان - ایرنا - به گفته رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان، مرحله جدید پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در این استان آغاز شده، اما افراد واجد شرایط رغبتی برای دریافت آن ندارند.

صمد هاشملو روز یكشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مرحله جدید پرداخت تسهیلات بافت فرسوده پس از وقفه ای كوتاه، در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده از سوی بانكهای عامل به متقاضیان واجد شرایط آغاز شده و این در حالی است كه این تسهیلات هنوز بدون متقاضی است.
وی اظهار كرد: نبود اطلاع رسانی لازم و از همه مهمتر سود بالای تسهیلات پرداختی موجب شده متقاضیان به دریافت آن تمایل چندانی نشان ندهند و این در حالی است كه مقرر شده بود دولت در این بخش یارانه پرداخت كند كه تا كنون محقق نشده است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: تسهیلات بافت فرسوده در شهر زنجان تا سقف 40 میلیون تومان و در شهرهای ابهر، خرمدره و خدابنده نیز 30 میلیون تومان با سود 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی یادآوری كرد: تسهیلات پرداختی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت فیزیكی كار انجام می شود و مابقی منابع مورد نیاز برای نوسازی واحد نیز باید از سوی متقاضی تامین شود.
هاشملو افزود: این تسهیلات پس از مراجعه متقاضی به شهرداری، صدور پروانه ساختمانی، ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده و ناكارآمد شهری انجام شده و سپس از سوی اداره كل راه و شهرسازی برای دریافت منابع به بانكهای عامل معرفی می شود.
وی خاطرنشان كرد: طبق هماهنگی انجام گرفته تسهیلات مورد نظر از طریق بانكهای مسكن، ملی و بخشی از طریق بانك ملت به متقاضیان پرداخت می شود و محدودیتی وجود ندارد.
به گفته این مسئول از سال 93 تا ابتدای سال جاری برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده یكهزار و 680 واحد مسكونی به بانكهای عامل استان معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، یكی از اولویت های مهم دولت نوسازی و بازآفرینی بافتهای فرسوده است كه در این راستا تسهیلاتی را برای احیای این نوع بافتها لحاظ كرده است.
به گفته متولیان راه و شهرسازی استان زنجان و با توجه به آخرین مطالعات انجام گرفته 511 هكتار بافت فرسوده در مناطق تاریخی و میانی زنجان وجود دارد كه اقدامات مهمی برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز نوسازی واحدهای فرسوده در حال انجام است.
7320/6085
خبنرگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی