۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82758362
T T
۰ نفر
نماينده جهاد اسلامي در تهران: برخي كشورهاي اسلامي در قضيه فلسطين ذليل هستند

تهران- ايرنا- نماينده جهاد اسلامي در تهران موضع برخي از كشورهاي عربي در قضيه فلسطين را ذليلانه توصيف كرد و افزود: بايد طرح صلح عربي لغو و سفيران رژيم صهيونيستي از كشورهاي اسلامي اخراج شوند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، ناصر ابوشريف روز يكشنبه در نشست تخصصي بررسي ابعاد اعلام پاييتختي قدس براي رژيم صهيونيستي از سوي رييس جمهوري آمريكا، اقدام اخير ترامپ را ورود جديد اين كشور به فاز استكباري نوين دانست و تصريح كرد: يكي از لايل اقدام ترامپ، استفاده از ضعف و چند دستگي در منطقه بود.
وي هدف از اقدام ترامپ را ايجاد خاورميانه اي جديد دانست و ادامه داد: اين طرح و اقدام، زمينه سازي براي طرح هاي بعدي ديگري است كه جرد كوشنر دادماد ترامپ اعلام كرده و آن مقدمه اي براي مقابله با ايران است.
نماينده جهاد اسلامي در تهران گفت: آمريكا به دنبال تحميل خواسته هاي خود در جهان است يعني مي گويد وقتي كنگره آمريكا مصوبه اي دارد بايد تمامي دنيا از آن تبعيت كنند و حتما اجرا شود چراكه ملت فلسطين هيچ حقي ندارد .
وي گفت: دولت ترامپ در آمريكا با مشكلات زيادي مواجه است كه مي خواهد اين فشارها را به بيرون از مرزهاي خود منتقل كند و مسيحيان صهيونيست نيز منتظر حمايت ترامپ از اسراييل هستند زيرا معتقدند بايد در محل كنوني قدس معبد سليمان ساخته شود تا حضرت مسيح (ع) ظهور كند.
ابوشريف با انتقاد از موضع كشورهاي عربي درقبال اقدام آمريكا خاطر نشان كرد: متاسفانه كشورهاي عربي دچار چند دستگي هستند همين موضوع زمينه اقدام ترامپ را آماده كرده است؛ در عين حال برخي كشورهاي عربي در اين قبال برخورد با اين موضوع و قضيه فلسطين ذليل هستند و با امريكا همكاري مي كنند و حتي به فلسطينيان فشار مي آورند تا اقدام ترامپ را تاييد كنند.
وي با بيان اينكه مقدسات اسلامي و حتي مسيحي در بيت المقدس در خطر قرار گرفته است، تصريح كرد: رژيم صهيونيستي از ابتدا به دنبال تسلط بر مسجدالاقصي بود و اگر اجازه چنين كاري داده شود، چراغ سبزي به آمريكا براي اهانت به ديگر مقدسات اسلامي است و همه بايد با آن به خوبي مقابله كنند.
نماينده جهاد اسلامي در تهران در عين حال اقدام ترامپ را نيز داراي فوايد زيادي براي جبهه مقاومت دانست و توضيح داد: اين اقدام باعث وحدت جبهه مقاومت خواهد شد و آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز چهره واقعي خود را نشان دادند و همگان فهميدند كه تشكيل دولت فلسطين در كرانه باختري رود اردن امكان پذير نيست.
وي با اشاره به اينكه برخي از كشورهاي عربي به عادي سازي راوبط با رژيم صهيونيستي دل بسته بودند، گفت: ما به آنها مي گوييم كه فلسطينيان بهتر از شما صهيونيست ها را مي شناسند و بر اين اساس به هيچ عنوان آنها قابل اعتماد نبوده و صلح با انها امكان پذير نيست، زيرا فلسطينيان خواهان صلح با رژيم اشغالگر نيستند.
ابوشريف ادامه داد: ديگر فايده اقدام ترامپ، احياي پاييتخت هاي اسلامي بود كه از آن جمله مي توان به بغداد، دمشق و قاهره اشاره كرد زيرا اين كشورها به جبهه مقاومت بازگشتند اما رياض و دوبي هنوز در مسيرغلطي قرار دارند .
وي گفت: كشورهاي منطقه مي توانند بارديگر خود را بازيابند و امروز مسئله فلسطين در راس اولويت هاي جهان اسلام قرار گرفته است، به همين دليل بايد كشورهاي عربي در برابر رژيم صهيونيستي متحد شوند و با قدرت مادي و سياسي فراوان خود به اين رژيم جعلي فشار وارد كنند.
نماينده جهاد اسلامي در تهران تصريح كرد: طرح صلح عربي با رژيم صهيونيستي بايد لغو شود و سفراي اين رژيم از پايتخت هاي اسلامي اخراج شده و كشورهاي عربي در مسير جبهه مقاومت قرار گيرند.
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري امريكا روز چهارشنبه با امضاي حكمي اجازه انتقال سفارت اين كشور از تل آويو به بيت المقدس را صادر كرد.
سيام**9103**
خبرنگار: حميد شهرياري
انتشار:كتايون لامع زاده
۰ نفر