۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱:۰۱
کد خبر: 82732561
T T
۰ نفر

پيام تسليت رئيس جمهوري اوكراين به دكتر روحاني

۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱:۰۱
کد خبر: 82732561
پيام تسليت رئيس جمهوري اوكراين به دكتر روحاني

مسكو - ايرنا- رئيس جمهوري اوكراين در پيامي به دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران، كشته شدن شماري از مردم در حادثه زلزله در غرب ايران را تسليت گفت.

به گزارش ايرنا، معاون اول نخست وزير اوكراين با رييس كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديدار كرد و نسخه اي از پيام كتبي تسليت رئيس جمهوري اوكراين به رئيس جمهوري اسلامي ايران در رابطه با كشته و مصدوم شدن شماري از هموطنان در كرمانشاه را به وي ارائه كرد.
به گزارش ايرنا از مركز لرزه نگاري كشوري، زمين لرزه اي به بزرگي 7.3 دهم ريشتر در ساعت 21 و 48 دقيقه و 16 ثانيه شامگاه يكشنبه استان هاي غربي كشورمان را لرزاند كه 530 كشته و 7 هزار و 460 مجروح داشته است.
مركز وقوع اين زمين لرزه استان كرمانشاه حوالي ازگله در طول جغرافيايي 45.9، عرض جغرافيايي 34.84 و عمق 11 كيلومتري زمين بوده است.
استپان كوبيف معاون اول نخست وزير و وزير توسعه اقتصادي و بازرگاني اوكراين روز چهارشنبه در آغاز اين ديدار كه با حضور محمد بهشتي منفرد سفير جمهوري اسلامي ايران در اوكراين انجام شد، با ابراز تاثر از وقوع زلزله مصيبت بار اخير در مناطق غرب ايران، مراتب همدردي خود، رئيس جمهور ،نخست وزير و دولت اوكراين را با مردم و دولت ايران اعلام و ضمن تسليم نسخه اي از پيام تسليت پترو پروشنكو رئيس جمهور اوكراين به عنوان دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران براي مصدومين اين واقعه غم انگيز سلامتي و براي خانواده هاي مصيبت ديدگان آرزوي صبر كرد.
سفارت ايران در كي يف در گزارشي اعلام كرد: بروجردي نيز از طرف خود، مجلس و دولت جمهوري اسلامي ايران از ابراز همدردي مقامات عالي رتبه بويژه رئيس جمهور و نخست وزير اوكراين تشكر نمود و عدم حضور يكي از اعضاء هيات همراه را بدليل لزوم رسيدگي به وضعيت مردم زلزله زده كشورمان عنوان كرد.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه ديدار، بر گسترش روابط بين دو كشور در زمينه هاي مختلف تأكيد نمود.
بروجردي حمايت مجلس شوراي اسلامي از همكاري هاي بين دو كشور را اعلام و گسترش و تقويت روابط بين دو كشور را در گرو همكاريهاي مستقيم بانكي، تسهيل صدور رواديد و اجرايي كردن توافقات فيمابين در زمينه هاي مختلف دانست.
كوبيف ضمن تاييد اظهارات طرف ايراني، با اشاره به رشد 32 درصدي مبادلات تجاري دو كشور در سال گذشته و اينكه اين رشد در هشت ماهه اول سال جاري ميلادي به 60 درصد رسيده است، تأمين امنيت انرژي اوكراين توسط ايران و تأمين امنيت غذايي ايران توسط اوكراين را از جمله زمينه هاي مهم همكاري بين دو كشور عنوان كرد و گفت از نظر مالي بايد شرايط لازم را براي گسترش همكاري ها فراهم كنيم و بانك مركزي و شوراي امنيت اوكراين همه محدويتهاي همكاري با ايران را لغو كرده اند.
وي افزود: بدون توجه به خواست قدرتها با همكاري با ايران ادامه مي دهيم.
در ادامه طرفين با اشاره به اهميت كميسيون مشترك بين دوكشور، بر طرح و بررسي مسايل و موضوعات مهم همكاري بين دو كشور در جريان هفتمين اجلاس كميسيون مشترك كه ظرف چند ماه آينده در تهران برگزار خواهد شد، تأكيد كردند.
اروپام*391*3404**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار جهان