۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰:۳۸
کد خبر: 82731124
T T
۰ نفر
آیت الله خاتمی: ائتلاف غربی ها برای نابودی داعش عوام فریبی است

ارومیه- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از نابودی داعش در منطقه، گفت: ائتلاف غربی ها برای نابودی داعش عوام فریبی بوده و این گروهك تروریستی با تلاش صادقانه نیروها و دولت های عراقی و ایرانی در حال نابودی است.

آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در جمع عزاداران دهه آخر صفر در حسینیه ثارالله ارومیه افزود: داعش كه قصد داشت دولت عراق و شام را تشكیل دهد، به فضل الهی از صحنه روزگار محو شده و یك خطر از بیخ گوش بشریت رد می شود.
وی اضافه كرد: در سال های گذشته عراقی ها با همكاری ایران اسلامی، صادقانه برای مقابله با داعش تلاش كردند و با همه توان برای نابودی این گروهك تروریستی به میدان آمدند.
وی به همه پرسی اخیر كردستان عراق نیز اشاره كرد و ادامه داد: این همه پرسی با خواست رژیم صهیونیستی در منطقه راه اندازی شد ولی نتیجه ای جز نابودی دشمنان عراق در آن مشاهده نشد.
وی با اشاره به برخی سخنان در فضای مجازی در خصوص چرایی كمك ایران به سوریه، اظهار كرد: اگر به عراق و سوریه كمك نمی كردیم تا با داعش بجنگند، باید امروز در خیابان های ارومیه و تهران با داعش می جنگیدیم و این امر در عملیات تروریستی ماه رمضان امسال در تهران نمایان شد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه سخنان دشمنان نباید در فضای مجازی دست به دست شود، گفت: زندگی بدون امنیت، صفا ندارد و زیرسوال بردن كمك ایران به مردم عراق و سوریه از سوی بیگانگان مطرح شده است.
وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله اخیر كرمانشاه، بیان كرد: در زلزله اخیر همه نیروها بسیج و وارد میدان شدند و همه این افراد با توان كامل در حال كمك به زلزله زدگان هستند.
وی با اشاره به اینكه هلال احمر امین مردم است، افزود: عده ای سودجو به بهانه كمك به زلزله زدگان حساب باز می كنند و از مردم پول جمع می كنند.
وی همچنین مهربانی در بین مردم را از جمله ویژگی های جامعه اسلامی خواند و ادامه داد: این مهربانی باید در كمك به زلزله زدگان بیش از پیش نشان داده شود.
به گفته وی یكی از مهمترین ویژگی های جامعه اسلامی كه بارها مورد تاكید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته، سبك زندگی دینی است.
آیت الله خاتمی اضافه كرد: جامعه ای كه می خواهد اسلامی باشد، باید سبك زندگی دینی را رعایت كند و یكی از مهمترین مصداق های آن ایستادگی در برابر كفار و كوتاه نیامدن در برابر حق و حقوق است.
وی تاكید كرد: دشمنان به دنبال بی خاصیت بودن ملت ایران هستند ولی در این خصوص نیز نمی توانند به هدف خود برسند.
وی افزود: دشمنان این ملت چه آمریكا و چه فرانسه تلاش می كنند كه ایران اسلامی اقتدار موشكی خودش را نداشته باشد و با وجود زرادخانه های اسرائیل و آمریكا، ما دست رو دست بگذاریم تا دشمنان هر غلطی بكنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینكه وزارت خارجه فرانسه، پیشنهاد تحریم ایران را به خاطر موشك‌های دوربرد داده است، اضافه كرد: دین ما می گوید باید دكترین دفاعی بازدارندگی را دنبال كنیم تا در فضای حكومت گرگ ها در سطح دنیا شكست نخوریم.
آیت الله خاتمی اظهار كرد: اگر در دنیای امروز به سلاح مجهز نبوده و اقتدار خود را به رخ جهان نكشیم، ما را مورد تجاوز قرار می دهند.
وی با تاكید بر اینكه عده ای می خواهند جاده صاف كن دشمنان باشند و جاده صاف كردن برای آمریكا و فرانسه خیانت بزرگ است، بیان كرد: جامعه دینی باید مقتدر و توانمند باشد تا دشمنان از آن حساب ببرند و البته در كنار دوستان نیز با مهربانی رفتار كند.
وی، معنویت را از ویژگی های دیگر جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: اگر معنویت را از جامعه اسلامی برداریم، دیگر این جامعه، اسلامی نیست و یك جامعه سكولار است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور گسترده تر مردم در مساجد، گفت: ركوع و سجود 2 نماد نماز است كه سمبل همه معنویت ها به شمار می رود.
وی با اشاره به برخی سخن پراكنی ها علیه معنویت در فضای مجازی، گفت: می خواهند شما را از حضور در مجالس دینی بازدارند ولی باید توجه داشت كه جامعه دینی در راستای آشتی مردم با خدا راه اندازی شده و هدف جامعه مهدوی نیز به عنوان جامعه ای متعالی، همین امر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پیشانی جامعه اسلامی پیشانی دینی و دین مداری در عرصه های مختلف است ولی باید ابعاد مختلف این امر نیز بیان شود.
آیت الله خاتمی اظهار كرد: اختلاس با پیشانی دینی سازگار نیست و در یك جامعه اسلامی نباید مدام خبر اختلاس از ناحیه موسسه ها شنیده شود.
وی همچنین با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم ارومیه بیان كرد: حضور در این شهر برای من افتخار است زیرا بزرگان زیادی در این شهر زندگی كرده اند كه آیت الله قریشی و حجت الاسلام والمسلمین حسنی از جمله آنان هستند.
وی گفت: حجت الاسلام حسنی ركن امنیت ارومیه بوده است و آیت الله قریشی نیز با تالیفات قرآنی خود، افتخاری برای ارومیه محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، آیت الله خاتمی روزهای سه شنبه و چهارشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه در همایش حوزه ولائی نیز سخنرانی می كند.
8135/3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
۰ نفر