۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82709846
T T
۰ نفر
حرف های رییس جمهوری نادان امریكا نشان از دشمنی و حسد او است

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینكه ایران، امروز در جهان می درخشد، گفت: اینكه آن رییس جمهوری نادان و بی ادب آمریكا نسبت به ملت ایران و سپاه حرف می زند، حسد بغض و دشمنی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی كاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته همچنین با تبریك به دولت عراق برای شكست دادن و خارج كردن تروریست ها از كشورشان گفت: باز هم به شما برای جلوگیری از تجزیه كشور تبریك می گویم، زیرا دشمن نتوانست با اجیر كردن عده ای خونخوار داعشی عراق را تسخیر كند و این تنها با فداكاری مردم، نیروهای مردمی و مرجعیت امكان پذیر شد و این یك ارزش و اهمیتی است كه آیندگان آن را تمجید خواهند كرد.
آیت الله امام كاشانی با اشاره به دیدار روز گذشته نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان به عراقی ها گفتند به آمریكا اعتماد نكنید كه این یعنی محور تمامی ارزش های عراق؛ و دیگری اینكه ایشان فرمودند كه به نیروهای جوان اهمیت دهید كه سخنی بسیار مهم است.
وی با اشاره به حضور جوانان در دفاع مقدس تصریح كرد: امام خمینی (ره) با نفس گرمش جوانان را در دوران دفاع مقدس روحیه داد و آنها وارد عرصه نبرد و در نهایت پیروزی در این جنگ كردند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خاطرات وزیر خارجه اسبق امریكا درباره حضور در یك سخنرانی در كشورهای عربی خاطر نشان كرد: جان كری به اعراب گفت كه شما نه افرادی مانند قاسم سلیمانی دارید نه پای اهدافتان برای مبارزه با تروریست ایستاده اید.
وی خاطر نشان كرد: سرداران سپاه و افسران ارتش و نیروهای فداكار برای كشور ارزش است و خداوند تمامی سرداران كشور از جمله سلیمانی و دیگر افسران را حفظ كند.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ایران امروز در جهان می درخشد، اینكه آن رییس جمهوری نادان و بی ادب آمریكا نسبت به ملت ایران و سپاه حرف می زند، حسد، بغض و دشمنی است و جنگ با فكر، مغز، اندیشه، دل، فداكاری ها و شجاعت ها است كه همین موارد برای كشورما امنیت و عزت آورده است.
امام كاشانی گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ درباره وسایل جنگی نمی توان صحبت كرد و چك و چانه زد و ما هرچه را برای اقتدار و انسجام و اعتلای كشور نیاز باشد، فراهم می كنیم و این نكته ای است كه باید به آن توجه كرد.
وی خاطر نشان كرد: دشمن با فكرها می جنگد و این فكر و فرهنگ را باید حفظ كرد، زیرا این فرهنگ است كه كشور را به اقتدار می رساند و این مراسم اربعینی كه چندسالی است شروع شده، در آن نكته ای دارد كه كربلا محور و حسین (ع) معلم است و راه، راه فداكاری و شهادت بوده كه باید در جامعه گسترش یابد.
امامی كاشانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه گفت:افرادی كه نزد خداوند ارج و قرب بیشتری دارند، كوچكترین گناهان آنان بسیار بزرگ خواهد بود.
وی، با دعوت مومنان به رعایت تقوا به سالروز ولادت امام موسی كاظم (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) براساس روایات در 7 صفر به بیان مقامات این دو امام شیعه پرداخت.
خطیب نماز جمعه افزود: مردم باید بندگی خداوند داشته باشد و برای خداوند همه كارهای خود را انجام دهد. چشمی كه آزاد باشد هرچیزی را نگاه می كند، آزادی گوش باعث شنیدن هرگناهی خواهدشد، دلی كه آزاد باشد خداوند در آن جای ندارد و باعث گناه می شود.
امام جمعه موقت تهران تصریح كرد: گناه هركسی به اندازه خودش بزرگ است یعنی افرادی كه نزد خداوند ارج و قرب بیشتری دارند كوچكترین گناه آنها بسیار بزرگ خواهد بود.
وی اظهار داشت: همچون ائمه در تاریخ بشریت نداریم. ما اگر عبد و بنده خداوند باشیم، باید لباسمان، قیافه، كارها و نگاهمان را نیز خداوند بپسندد.
سیام**9103** 1418
خبرنگار: حمید شهریاری ** ناشر: مریم برزآبادی
۰ نفر