۶ مهر ۱۳۹۶، ۰:۱۰
کد خبر: 82679763
T T
۰ نفر
بالاگرفتن اختلاف ترامپ بااعضای كابینه؛ اینبار وزیربهداشت

تهران – ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا كه در ماه‌های گذشته توفیق چندانی در پیشبرد سیاست‌های بهداشتی خود نداشته و در ایجاد اجماع لازم برای جایگزینی طرح بیمه‌های همگانی دولت پیشین ناكام مانده است؛ روز چهارشنبه پیكان انتقاد خود را به سمت «تام پرایس» وزیر بهداشت دولتش گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری ایندیپندنت، كنگره آمریكا اكنون گزارش‌های منتشر شده در خصوص استفاده برخی اعضای كابینه دولت آمریكا از بودجه دولتی برای تامین هزینه هواپیما‌های شخصی را بررسی می‌كند و در این میان نام وزیر بهداشت ترامپ بیش از بقیه مطرح شده است.
رئیس جمهوری آمریكا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از پرایس اعلام نارضایتی كرد و زمانی كه یك خبرنگار در خصوص احتمال اخراج وی پرسید؛ پاسخ داد: این موضوع را بررسی خواهم كرد.
ترامپ كه با گذشت مدت زمان كوتاهی از آغاز به فعالیت تاكنون چندین بار مشاوران و اعضای كلیدی دولتش را جایگزین نموده؛ بارها به صورت علنی به انتقاد از برخی وزیران دولتش پرداخته است.
از جمله این موارد می‌توان به اظهارات او علیه «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریكا اشاره كرد كه گفته بود اگر می‌دانست سشنز تحت فشار افكار عمومی، از پرونده اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این كشور كناره‌ می‌گیرد، هیچ گاه او را به این سمت انتخاب نمی‌كرد.
از سوی دیگر رسانه‌های آمریكایی تاكنون بارها احتمال استعفای «ركس تیلرسون» وزیر امور خارجه ترامپ را مطرح كرده‌اند. گفته می‌شود تیلرسون و ترامپ برسر شماری از سیاست‌های كلیدی از جمله در خصوص ایران با یكدیگر اختلاف نظر جدی دارند.
شبس ** 9386 ** مترجم: مهران معینی جم×8انتشاردهنده: عزیز موسوی