۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82673586
T T
۰ نفر
ایران و اسلوونی یادداشت تفاهم همكاری های آموزشی امضا كردند

بلگراد- ایرنا- نمایندگان ایران و اسلوونی روز جمعه در شهر لوبلیانا یادداشت تفاهم همكاری‌های آموزشی میان مركز همكاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كشورمان و دانشكده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا امضا كردند.

به گزارش ایرنا، این یادداشت تفاهم همكاری ار طرف 'مرتضی درزی رامندی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی به نمایندگی از مركز همكاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كشورمان و 'برانكا كالنیچ رامشاك' رئیس دانشكده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا به امضا رسید.
در این یادداشت تفاهم همكاری به برگزاری دوره های آموزشی زبان، ایران شناسی، تبادل استاد و دانشجو و همچنین انجام تحقیقات و پژوهش‌های مختلف با هدف آشنایی با ادبیات و فرهنگ دو كشور اشاره شده است.
پیش از این، یادداشت تفاهم همكاری‌های آموزشی میان مركز همكاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و دانشكده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا در تاریخ 25 اسفند 1391 به امضاء رسیده بود كه با پایان مدت زمان اعتبار آن، یادداشت تفاهم همكاری جدید با اعمال برخی تغییرات مشتمل بر موضوعات همكاری بیشتر و گسترده‌تر بین دو طرف به امضا رسید.
در همین راستا، در تاریخ 20 تیر 1396نیز یادداشت تفاهم همكاری های آموزشی میان مركز همكاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و دانشكده هنر و فلسفه دانشگاه ماریبور اسلوونی به امضا دو طرف رسید.
این یادداشت تفاهم نیز قبل از این، در تاریخ 10 شهریور 1391 امضاء شده بود كه با توجه به پایان مدت زمان اعتبار آن، یادداشت تفاهم همكاری جدید شامل همكاری های گسترده‌تر بین دو طرف، امضا شد.
طی چند سال اخیر و با حضور اساتید اعزامی از جمهوری اسلامی ایران، دوره‌های ایران شناسی و آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های لوبلیانا، ماریبور و نوا گوریتسا اسلوونی برگزار شده است.
اروپام**436**3404**انتشار: محسن اسماعیلی
۰ نفر