۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82673537
T T
۰ نفر

كمك800میلیارد تومانی خیرین برای ساخت مدارس

۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82673537
كمك800میلیارد تومانی خیرین برای ساخت مدارس

كرج - ایرنا- مدیر كل مشاركت های مردمی سازمان نوسازی مدارس كشور گفت: خیرین سال گذشته 800 میلیارد تومان برای كمك به ساخت و تجهیز مدارس اختصاص دادند كه تا كنون 50 درصد آن محقق شده است.

به گزارش ایرنا، علی شیرزاده روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح های خیرین مدرسه ساز شهرستان نظرآباد در گفت و گو با ایرنا، افزود: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با هدف گسترش فرهنگ كار خیر در جامعه، تبیین مشكلات فضاهای آموزشی و پرورشی، معرفی خیرین مدرسه ساز به جامعه، جذب كمك‌های مردمی و فعال كردن مجامع خیرین در كشور برگزار شد.
وی با بیان اینكه موضوع گسترش كار خیر در جامعه باید به یك فرهنگ تبدیل شود، اظهار كرد: برخی از مدارس كشور نیاز به كتابخانه، فضای مناسب، نمازخانه، آزمایشگاه و كلاس‌های ایمن دارند و حتی از لحاظ مكان‌های پرورشی مشكل دارد كه نیاز به همت خیرین در دو بخش بازسازی و اصلاح دارد.
وی تصریح كرد: در كنار جشنواره‌های خیرین در استان ها نمایشگاه هایی برپا می شود كه در آن بخشی از مشكلات فضاهای آموزشی و تجهیزاتی به نمایش در می آید.
مدیر كل مشاركت های مردمی سازمان نوسازی مدارس كشور ادامه داد: به دلیل كمبود فضای آموزشی در كشور نیاز به مشاركت بالای مردم هستیم، زیرا اعتبارات دولتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز استان ها از جمله البرز كه با رشد هر ساله دانش آموزی مواجه است، باشد.
شیرزاده خاطرنشان كرد: نخستین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال 1378 برگزار شد كه 17 میلیارد تومان جمع آوری شد، ولی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز كه اواخر سال گذشته برگزار شد،خیرین نیك اندیش 800 میلیارد تومان كمك كردند.
وی با اشاره به اینكه مدارس كشور نیاز به ایمن سازی با مشاركت خیرین نیك اندیش دارد، تصریح كرد: با توجه به مشكلات لازم است به ایمنی مدارس توجه زیادی شود.
وی گفت: در سفر به استان البرز از پروژه های خیری 12 كلاسه مهر گیتی، 12 كلاسه گلستانیان ، 16 كلاسه صراف زاده و 16 كلاسه حمزه ای در شهرستان نظرآباد بازدید به عمل آمد .
وی یاد آور شد: در این بازدید میدانی بر ترویج فرهنگ مشاركت و افزایش جذب بیش از پیش خیرین مدرسه ساز برای تكمیل پروژه های نیمه تمام در استان البرز به ویژه شهرستان نظرآباد بحث و گفتگو شد.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر