۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۳۰
کد خبر: 82672796
T T
۰ نفر
سبحاني فر: اولويت ايران، ارتقاي روابط با كشورهاي همسايه است

تهران - ايرنا - رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و ارمنستان با بيان اين كه اولويت ايران، ارتقاي روابط با كشورهاي همسايه است، گفت: ايران اعتقاد دارد كه ثبات و امنيت را بايد خود كشورهاي منطقه به دست بگيرند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رمضانعلي سبحاني فر پنجشنبه شب در آئين بيست و ششمين سالگرد استقلال ارمنستان اظهار داشت: ايران به عنوان يكي از همسايگان ارمنستان و از كشورهاي تاثيرگذار در ثبات منطقه، به همه كشورهاي منطقه احترام متقابل داشته و آرزوي ثبات و آرامش براي همه كشورها در دستور كار جمهوري اسلامي قرار دارد.
وي ادامه داد: بر اساس قانون اساسي، ايران اولويت خود را براي ارتقاي روابط ميان كشورهاي همسايه قرار داده و ارمنستان يكي از كشورهاي همسايه ما است كه ارتقاي روابط اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اين كشور از اولويت هاي ايران است.
سبحاني فر با بيان اين كه ايران بر تعميق روابط ميان كشورهاي همسايه تاكيد دارد گفت: جمهوري اسلامي اعتقاد دارد كه ثبات و امنيت را بايد خود كشورهاي منطقه به دست بگيرند و امروز مي بينيم كه در منطقه آرامش و امنيت برقرار است و اولويت بعدي تحكيم روابط اقتصادي بويژه با كشورهاي منطقه است.
وي ادامه داد: روابط اقتصادي روز به روز شكوفاتر مي شود و دولت يازدهم از زمان آغازبه كار خود روابط ميان كشورها بيش از گذشته تحكيم را بخشيده و امروز شاهد رفت و آمدهاي مقامات كشورها هستيم.
سبحاني فر گفت: با برنامه اقتصادي كشورهاي عضو اتحاديه اوراسيا و كشورهاي واقع در جاده ابريشم كه خط فرهنگي و پيشينه تاريخي دارند، با پيوستن همه اين كشورها به پيمان اقتصادي اوراسيا قطعا مي توان اقتصاد منطقه را ارتقا بخشيد و اگر اقتصاد ميان كشورهاي منطقه مستحكم شود، امنيت و ثبات منطقه افزايش خواهد يافت.
وي افزود: اميد است روابطي كه برقرار شده مستحكم شود تا همه كشورهاي منطقه با ثبات بيشتر، در كنار هم زندگي با آرامش و آسايش داشته باشند.
سيام**6084** 1613** خبرنگار: امير خان زاده*انتشار دهنده: عبدالله غفاري