۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82659315
T T
۰ نفر
توانمندسازي سمن‌ها در دستور كار شوراي پنجم شهر تهران

تهران- ايرنا- عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش تاكيد كرد: ياري‌ گرفتن از سازمان‌هاي مردم نهاد (سمن‌ها) و توانمندسازي آنها در دستور كار شورا قرار دارد.

الهام فخاري شامگاه جمعه در حاشيه اختتاميه سومين دوره ليگ فوتبال پرشين جمعيت امام علي (ع) (تيم‌هاي فوتبال كودكان محروم و حاشيه‌نشين شهرها) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بر حمايت اعضاي شورا از ايده‌هاي خلاقانه سازمان‌هاي مردم نهاد در جهت كاهش آسيب‌هاي اجتماعي تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه سمن‌ها، نهادهاي جيره بگير نيستند، تصريح كرد: توانمند‌سازي اين نهادهاي مردم نهاد از طريق ايجاد فضا و زيرساخت و بهره‌مندي از پتانسيل و ايده‌هاي آن‌ها در حل معضلات شهري ميسر است كه در اين خصوص اولين گام ايجاد ستاد سمن‌ها در شوراي شهر است.
به گفته اين عضو شوراي شهر تهران، در اين ستاد عملكرد سمن‌هاي فعال در پايتخت مورد ارزيابي و سنجش قرار گرفته و از طرح‌هاي خلاقانه درجهت كاهش آسيب‌هاي اجتماعي حمايت مي‌شود.
فخاري تاكيد كرد كه در مسير كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در سطح پايتخت، همكاري و هم‌افزايي نهادهاي تخصصي، نظام‌هاي صنفي و ‌سازمان‌هاي مردم نهاد، به‌عنوان سه ضلع ياري‌رسان به شوراي شهر، ضروري است.

* برگزاري ليگ پرشين پنجره اميدي رو به فردايي بهتر براي كودكان محروم
فخاري در ادامه به برگزاري ليگ فوتبال پرشين توسط جمعيت امداد دانشجويي-مردمي امام علي (ع) را به‌عنوان ايده‌اي خلاقانه در جهت كاهش آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و افزود: برگزاري اين ليگ پنجره اميدي رو به فردايي بهتر براي كودكان محروم و آسيب‌پذير در حاشيه شهرهاست.
وي ادامه داد: كودكان كار و حاشيه‌نشين در اين ليگ، فرصت تجربه كردن فضايي جديد و متفاوت را پيدا كرده و با بعد ديگري از زندگي شهري آشنا مي‌شوند.
به گفته فخاري، آسيب‌هاي اجتماعي تهران درهم تنيده شده‌اند و الويت‌بندي در رفع آن‌ها از اهميت بالايي برخوردار است.
وي در ادامه افزود: بنا داريم تا آخر سال 96، برنامه‌اي اولويت‌بندي شده و داراي زمان‌بندي مشخص براي كاهش معضلات اجتماعي و فرهنگي شهر تهران تدوين و ارائه دهيم كه البته نقش سازمان‌هاي مردم ‌نهاد در اجراي آن پررنگ خواهد بود.
به گزارش ايرنا، سومين دوره ليگ پرشين با حضور 22 تيم از 8 استان كشور به همت جمعيت امام علي (ع) در زمين چمن دانشگاه شهيد بهشتي از 10 تا 17 شهريور برگزار شد.
در سومين دوره اين ليگ عنوان قهرماني در رده نونهالان و نوجوانان به تيم كردستان و در رده جوانان به تيم ساري رسيد.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: مهدي مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348
۰ نفر