۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82626073
T T
۰ نفر
ایران با شركت های روسیه و تركیه برای توسعه میدان های نفتی مشاركت می كند

تهران- ایرنا- توافقنامه مشاركت و سرمایه‎گذاری سه‎جانبه برای توسعه میدان‌های نفت و گاز، میان شركت اكتشاف و تولید غدیر، شركت زاروبژنفت روسیه و شركت یونیت اینترنشنال تركیه در مسكو امضا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، بر مبنای این توافقنامه سه شركت نسبت به سرمایه‎گذاری مشترك در طرح‎های توسعه‎ای نفت و گاز در داخلی یا پروژ‌ه‌های بین‌المللی اقدام می‎كنند.
این توافقنامه با حضور مقام‌های ارشد شركت‎های نامبرده و مقام‌های ارشد دولتی روسیه امضا شد. شركت اكتشاف و تولید غدیر به عنوان رهبر مشاركت و سهم سرمایه‎گذاری هر یك از شركت‎ها به میزان مساوی درنظر گرفته شده است.
سرمایه گذاری غدیر از صندوق های سرمایه گذاری زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به شمار می رود.
بر پایه این توافقنامه، افزون بر آنكه امكان سرمایه‎گذاری مشترك برای فعالیت‎های توسعه ای میادین نفتی و گازی در داخل و یا خارج از كشور به پیشنهاد هر یك از اعضای مشاركت فراهم است، طرفین توافق كرده‌اند همه فعالیت‎های فنی و اقتصادی اجرای طرح‎های توسعه میدان‌های نفت و گاز را با همكاری یكدیگر و تشكیل تیم‎های راهبری فنی-اقتصادی پیگیری كنند.
این نخستین توافقنامه سه جانبه مشاركت و سرمایه‎گذاری میان شركت‎های ایرانی و خارجی به شمار می‎رود.
شركت سرمایه‎گذاری غدیر كه به عنوان یكی از شركت‎های صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در حوزه اكتشاف و تولید معرفی شده است، برای مطالعه فاز سوم دارخوین، سپهر، جفیر و میدان گازی كیش، با شركت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه همكاری امضا كرده است.
شركت زاروبژنفت روسیه شركت دولتی روسیه است كه در زمینه اكتشاف، توسعه و حفاری میادین نفتی و گازی در داخل و خارج از روسیه فعالیت می‎كند. این شركت در سال‎های گذشته با شركت‎های بزرگی مانند اكسون موبیل آمریكا، توتال فرانسه و استات اویل نروژدر طرح‎های نفتی و گازی مشاركت داشته است و به‌تازگی به‌عنوان یكی از شركت‌های بین‎المللی صاحب صلاحیت برای فعالیت در طرح‎های توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران از طرف شركت ملی نفت ایران معرفی شده است.
شركت یونیت اینترنشنال تركیه هم شركتی خصوصی است كه در زمینه تولید انرژی و برق در تركیه، ایران و كشورهای اروپایی فعالیت دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام*2022** خبرنگار: میثم طاهری*انتشار:مرضیه فاتحی
۰ نفر