۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82610948
T T
۰ نفر

كشف گوشت فاسد از كبابی معروف شرق تهران

۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82610948
كشف گوشت فاسد از  كبابی معروف شرق تهران

تهران- ایرنا- اهالی محل كه با تعجب به بسته های گوشت چرخ كرده فاسدی كه در حال انتقال به سردخانه دامپزشكی بود نگاه می كردند ، می گفتند كه شب ها صف انتظار طولانی برای غذای این كبابی تشكیل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، گشت مشترك تعزیرات حكومتی روز چهارشنبه به همراه نمایندگان دستگاه های نظارتی، براساس شكایت یكی از شهروندان از كبابی مشهوری در شرق تهران، پس از بازرسی از این واحد صنفی متوجه تخلفات صنفی و بهداشتی متعددی شد.
كیسه های پلاستیكی ٥٠ كیلویی حاوی گوشت های چرخ كرده ای كه انتهای آن خونابه جمع شده بود و برخی قسمت های روی آن گوشت ها سیاه شده بود، جلوی در این كبابی توجه همه را جلب می كرد.
كارگران در صدد متفرق كردن جمعیت بودند و با نگرانی سعی داشتند كه هرچه سریع تر كار انتقال گوشت ها به ماشین دامپزشكی را انجام دهند.
یكی از اهالی محل به خبرنگار ایرنا گفت : هر شب مردم مدت زمانی طولانی برای گرفتن غذا در صف می ایستند .
وی با ابراز تاسف گفت: چطور می توانند از اعتماد مردم سوء استفاده كنند و اینطور سلامت مردم را به خطر بیاندازند.اگر در منزل نان و پنیر خورده شود بهتر است تا از رستوران هایی كه اینطور با جان مردم بازی می كنند، غذا تهیه شود.
یكی دیگر از اهالی محل گفت: چند كبابی در این خیابان هست اما این كبابی مشتریان زیادی از نقاط مختلف تهران دارد و همیشه شلوغ است؛ ما فقط یك بار از آن غذا گرفتیم كه به دلیل بوی چربی و خام بودن كباب ها، كیفیت مطلوبی نداشت.
به گزارش ایرنا در بازدید از این كبابی، كاظم علی زاده نماینده دامپزشكی به خبرنگار ایرنا گفت: سردخانه این واحد صنفی غیراستاندارد است و شرایط لازم برای نگهداری گوشت را ندارد و تغییر رنگ گوشت نشان می دهد كه این گوشت ها فاسد است.
وی یادآور شد: واحدهای صنفی نباید گوشت چرخ كرده را بیش از ٢ روز نگهداری كنند.
علی زاده با بیان اینكه از ظاهر این گوشت ها مشخص است كه فاسد شده و قابل استفاده نیست، افزود: همه گوشت های این واحد صنفی ضبط می شود و برای بررسی دقیق تر نمونه این گوشت به آزمایشگاه داده می شود.
این كارشناس دامپزشكی با تاكید بر اینكه در زمینه سلامت و امنیت مردم هیچگونه چشم پوشی نداریم ، اظهار كرد: همه این گوشت ها معدوم خواهد شد اما تا زمان دریافت نتیجه آزمایش به صورت امانت در سردخانه نگهداری می شود.
ابوالفضل پولادوند كارشناس بهداشت نیز درباره بهداشت محیط این كبابی ابراز تاسف كرد و گفت: در این واحد صنفی حداقل های موازین بهداشتی هم رعایت نشده است، كارگران كارت بهداشت ندارند این درحالیست كه همه افراد شاغل در مشاغلی كه با سلامت مردم در ارتباط هستند از جمله اغذیه فروشی ها برای فعالیت باید كارت بهداشت داشته باشند.
وی گفت: یخچال این كبابی كاملا غیربهداشتی است به طوری كه گوشت های مانده در جداره این یخچال باعث بوی تعفن شده است و آلودگی های میكروبی بسیار است.
بهمن حسن بیگی رئیس گشت های ویژه تعزیرات تهران هم پس از بازدید از این كبابی و انتقال گوشت ها، به خبرنگار ایرنا گفت: براساس قانون ، نگهداری گوشت بصورت چرخ كرده در كبابی ها و رستوران ها غیرقانونی است و باید در زمان طبخ چرخ شود.
وی ادامه داد: اگر آلودگی میكروبی این ٢ تن گوشت كشف شده در آزمایشگاه اثبات شود، پرونده واحد صنفی به دادسرای جرائم پزشكی ارسال خواهد شد و اگر آلودگی میكروبی اثبات نشود به علت نگهداری گوشت چرخ كرده پرونده ای تشكیل و به یكی از شعب اداره كل تعزیرات حكومتی استان تهران ارسال می شود.
حسن بیگی اضافه كرد: این واحد صنفی باتوجه به شرایط بحرانی ظرف مدت ٤٨ ساعت توسط وزارت بهداشت و درمان پلمب می شود.
رئیس گشت های ویژه تعزیرات تهران یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق سامانه ١٣٥ سازمان تعزیرات حكومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام كنند تا گشت های مشترك تعزیرات حكومتی به همراه دستگاه های نظارتی در اسرع وقت و به صورت سرزده به تخلفات و شكایات رسیدگی شود.
بر اساس این گزارش در پایان این بازرسی همچنین حدود صد كیلوگرم انواع گوشت از قبیل شیشلیك، فیله مرغ، بال مرغ و گوشت چرخ كرده با حضور نماینده سازمان دامپزشكی معدوم شد.
اجتمام**3229** 1776
خبرنگار: حنانه شفیعی** انتشار: لیلا خطیب زاده
*برای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
‏@irnaej
‏https://t.me/irnaej
۰ نفر