۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82610026
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/ سوم مرداد

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۳
کد خبر: 82610026
رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/ سوم مرداد

تهران - ايرنا - توطئه گران نگران پاكسازي قلمون و عرسال از وجود تروريسم؛ پاكسازي20 هزار كيلومتر مربع خاك سوريه از اشغال تروريست ها؛ اعتراف ترامپ به بيهودگي حمايت از تروريست هاي سوريه؛ ارتش سوريه در آستانه ورود به استان ديرالزور؛ و توقيف سلاح ارسالي براي تروريست ها در القلمون غربي؛ از خبرهاي مهم روز سه شنبه اين كشور است.

** يكي از روزنامه هاي عربي، از نگراني و دلواپسي توطئه گران عليه سوريه و لبنان مي نويسد كه قلمون غربي و عرسال هم از اشغال گروه هاي تروريستي تكفيري داعش و جبهه النصره پاكسازي شده است.
روزنامه الوطن چاپ مسقط امروز نوشت: همواره طرف سومي در پشت حوادث قرار دارد كه آن را به ميل خويش جهت دهي مي كند و جهت نيز مشخص و آشكار است و آن چيزي غير از فتنه، ويراني و كشتار نيست.

** پايگاه خبري وزارت دفاع روسيه امروز به نقل از ژنرال سرگئي رودسكوي رئيس اداره اصلي عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه اعلام كرد كه طي دو ماه گذشته هواپيماهاي هوافضاي روسيه با انجام بيش از دو هزار پرواز با هدف بمباران اهداف تروريست ها، سبب پاكسازي 20 هزار كيلومتر مربع از خاك سوريه شده اند كه اين رقم معادل 40 درصد كل آزادسازي اراضي بوده است.

** رئيس جمهوري آمريكا در توئيتي ضمن حمله به روزنامه واشنگتن پست، برنامه لغو شده سيا براي آموزش و تسليح تروريست هاي مخالف دولت سوريه را خطرناك و بي فايده دانست و با كنايه به مالكيت شركت آمازون بر روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمازون-واشنگتن پست در مورد تصميم من در لغو پرداخت هاي گسترده به شورشيان سوري در حال جنگ با اسد، داستان پردازي كرده اند.
واشنگتن پست در گزارش هفته پيش خود، تصميم ترامپ را پيروزي بزرگي براي روسيه خوانده بود.

** بنا بر اعلام امروز منابع ميداني، نيروهاي مسلح سوريه در ادامه پيشروي خود از محور جنوبي شهر رقه به سوي مرزهاي غربي استان ديرالزور روستاي السلام عليكم و منطقه خلف الكبيت را از گروه تروريستي تكفيري داعش آزاد كردند و در ادامه پيشروي در اين منطقه به فاصله هفت كيلومتري مرزهاي استان ديرالزور رسيدند.
نيروهاي سوري با پشتيباني مقاومت، پيش از اين از شرق استان حمص خود را به مرزهاي استان ديرالزور رسانده بودند.

** ارتش سوريه يك كاميون حامل اسلحه و مهمات تروريست ها را كه از باديه شام به سوي ارتفاعات القلمون غربي و مرزهاي لبنان درحركت بود، كشف و ضبط كردند.
اين محموله همزمان با پيشروي سريع ارتش سوريه، لبنان و مقاومت اسلامي در بلندي هاي القلمون سوريه و عرسال لبنان و پاكسازي اين منطقه مرزي از لوث باقيمانده هاي دو گروه تروريستي تكفيري النصره و داعش، براي پشتيباني از تروريست ها ارسال شده و نشان دهنده حمايت تسليحاتي و تجهيزاتي طرف هاي خارجي از تروريست هاست.
خاورم**7074**1144
گزارش: مينا غفراني آذر* انتشار دهنده : عليرضا جباري
۰ نفر