۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82604576
T T
۰ نفر
آملی لاریجانی: پیروی از دستورهای ائمه (ع) باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد

ساری - ایرنا- رئیس قوه قضائیه با تاكید بر اینكه احیای فرامین ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: احیای امر ائمه فقط یاد آنها كردن نیست بلكه فراگرفتن تعالیم و پیروی كردن آنها باید لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز پنجشنبه در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی كه در قائمشهر برگزار شد، افزود: در روزگار امروز تعالیم ادیانی برای هدایت و راهنمایی جامعه یك ضرورت است.
وی ادامه داد : جهان امروز كه در احاطه كثرت تولیدات، مصنوعات و دنیوی شدن قرار دارد نیازمند این نشانه ها است و بواسطه این كثرت ها نباید مردم از معارف عظیم دینی و ائمه اطهار غافل شوند .
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینكه در این دنیا ادعای علم زیاد است، گفت: اما علم حقیقی در جای دیگری و در جان آدمی و قرآن قرار دارد .
وی از ولایت به عنوان یك حقیقت عظیم الهی با ویژگی های بسیار ذكر كرد و افزود: امام خمینی به عنوان ولی فقیه با برخورداری از آگاهی توانست تحولات همراه با عزت را برای مردم ایران رقم بزند.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: عده ای در دنیا با اتكا به كیمیاگری بدنبال تبدیل فلزی مثل مس به طلا هستند، اما غافل از اینكه كیمیای وجود انسانها همان دوست داشتن اهل بیت، در وجودمان است.
وی افزود : در جهان امروز كه كثرت تولیدات و مصنوعات همه انسانها را به تجمل‌گرایی، مصرف‌گرایی و غفلت سوق می‌دهد، ائمه‌ اطهار به عنوان مفسران قرآن، این كتاب حق را برای ما تفسیر می‌كنند كه دنیای زنده، دنیای آخرت است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت : امامت در میان اهل حق تنها به عنوان جایگاه رهبری دنیایی نیست بلكه امامت پشتوانه ولایت و مرتبه عالی از كرامت است.
وی ادامه داد: امام در تصور مكتب حق منصبی است كه براساس قرب الهی و ولایت الهی برای بشر می‌آید و پشتوانه عظیم معنوی و باطنی دارد.
وی امامت را پیوند به عالیترین مرتبه كرامت انسانی خواند و افزود: امامت مرتبه‌ای از تجلی اعظم حقیقت علمی الهی است.
رئیس قوه قضاییه، با اشاره به احیای امر ائمه اطهار، بیان كرد: احیای امر ائمه‌اطهار فقط یاد آوردن آنان نیست بلكه فراگرفتن تعالیم اهل بیت و مراجعه به روایات اهل‌بیت و نگاه به حقیقت انسانی و ملكوتی است
آملی لاریجانی گفت: در محضر ائمه اطهاری هستیم كه عبودیت محض نسبت به حق تعالی دارند و كلامشان نور است كه با توسل به این عزیزان از آنان می‌خواهیم كه معرفت و محبتشان را در دلهایمان ایجاد كتندچراكه محبت اهل بیت ما را محبوب خداوند می‌كند.
آیت الله صالحی مازندرانی در سال 1312 هجری شمسی در یكی از روستاهای توابع قائمشهر دیده به جهان گشود.
وی از سال 1339 هجری شمسی در شهر مقدس قم ساكن شد و از محضر درس حضرات آیات سیدحسین بروجردی ، سیدمحمد محقق داماد ، سیدمحمدرضا گلپایگانی ، میرزا هاشم آملی ، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) استفاده های شایانی كرد.
این فقیه انقلابی همچنین در سال 1357 سخنرانی های متعدد در استان یزد و كرمان علیه رژیم طاغوت ایراد كرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به نظام اسلامی از هیچ تلاش و كوششی دریغ نكرد و عهده دار دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان مازندران بود.
از این عالم ربانی همچنین آثار ارزشمندی برجای مانده است كه مفتاح البصیره در فقه در سه جلد ، استفتائات در دو جلد ، احكام جوانان و بانوان ، ولایت فقیه و دوره كامل اصول فقه از آن جمله هستند.
این عالم فقید سرانجام در بامداد روز دهم شهریور 1380 برابر با 12 جمادی الثانی 1422 در زادگاهش بدرود حیات گفت و پس از تشییعی كم سابقه در ساری و سپس قم ، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاك سپرده شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیكلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
۰ نفر