۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82603660
T T
۰ نفر

واعظی: تلگرام صوتی با حكم قضایی مسدود شده است

۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82603660
واعظی: تلگرام صوتی با حكم قضایی مسدود شده است

تهران-ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسدود شدن تلگرام صوتی از سوی قوه قضائیه و با حكم رسمی این قوه انجام شده و ارتباطی با اپراتورها ندارد.

'محمود واعظی' روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ، با رد ارتباط مسدود شدن تلگرام صوتی با اپراتورهای داخلی تاكید كرد: قوه قضائیه حكم داده و تلگرام صوتی مسدود شده است و ارتباطی با اپراتورها ندارد.
عضوهیات دولت ادامه داد: برخی خبرنگاران در حاشیه جلسه ای كه قراربر مصاحبه نبوده است از من در باره تلگرام صوتی پرسیدند كه من به آنها گفتم شما اینهمه امكان های خوب داخلی در اختیار دارید كه از آنها استفاده هم می كنید چرا مدام در فكر تلگرام صوتی و سرنوشت آن هستید.
واعظی خاطرنشان ساخت: مسدود شدن تلگرام صوتی ارتباطی به درخواست اپراتورها ندارد و قوه قضائیه با دادن حكم در این باره اقدام كرده است.
به گزارش ایرنا، تلگرام از 30 مارس - 10 فروردین - امكان تماس صوتی رایگان را برای كاربران اروپای غربی فراهم كرده است .
تلگرام یكی از محبوب ترین شبكه های اجتماعی در ایران است كه میلیون ها كاربر دارد و گفته می شود تنها در پیام رسان تلگرام، حدود 100 هزار كانال توسط كاربران ایرانی ایجاد شده و روزانه بیش از یك میلیون و 200 هزار مطلب در آن‌ها تولید می‌شود.
با وجود اینكه تلگرام در صدر شبكه های پرطرفدار در دنیا قرار ندارند و حتی جزو 10 شبكه‌ محبوب دنیا نیز نیست، اما این شبكه بیشترین كاربر را در ایران دارد.
وزیرارتباطات در باره سخنان دادستان كل كشور كه در روزهای اخیر عنوان كرده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره بستن برخی شبكه ها توجه ندارد نیز گفت:آنچه كه مربوط به حكم قضایی بوده و قاضی دستور داده عمل شده است و آنچه كه كارگروه تعیین مصادیق تصویب كرده آن هم اجرا شده است.
واعظی ادامه داد: اینها یك چیزی دارند كه ما آن را نمی فهمیم اینها می آیند در طول روز و یك سری كانال هایی را كه از عده ای پرسیده اند به ما می گویند مسدود كنید كه اگر اینها مستهجن باشند كه ما خودمان اقدام می كنیم و احتیاجی به رای گیری هم ندارد .
عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان كرد: برخی از اینها ربطی به مسایلی كه عنوان می شود، ندارند و مااینها را نمی فهمیم و باید روشن شود برخی این خواسته ها مسایل سیاسی است، به عنوان مثال در انتخابات یك سری كانال هایی دادند به ما ببندید و ربطی به مسایل امنیتی نداشت.
واعظی با بیان اینكه تاكنون 137هزار كانال مستهجن و غیر اخلاقی را بسته ایم در باره هشت هزار كانالی كه گفته شده وزارت ارتباطات اقدامی نكرده است گفت: این هشت هزار كانال ادعایی برای ما نیامده است و درست نیست؛ شما از كسانی كه دارند اعلام می كنند بپرسید به كجا فرستاده اید و نامه اش كجا است.
به گزارش ایرنا دادستان كل كشور در روزهای اخیر كفت:وزارت ارتباطات وظیفه دارد فضای مجازی را رصد كند و خطراتی را كه از این ناحیه متوجه جامعه، جوانان و خانواده هاست و دغدغه مقام معظم رهبری هم هست، تبیین و اعلام كند همچنین در این زمینه به دستوراتی كه از ناحیه دادستانی كل اعلام می شود نیز عمل كند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود:گله ما از وزارت ارتباطات این است كه برخی از كانال ها و سایت هایی را كه بر اساس دستور قضایی یا اعلام و تصویب كارگروه باید بسته و فیلتر شوند، نمی بندد و مسدود نمی كند.
اقتصام**1053**2078** خبرنگار: حمید شریفی كیا ** انتشار:مرضیه فاتحی
۰ نفر