۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱:۲۰
کد خبر: 82603103
T T
۰ نفر
دوحه براي دريافت غرامت از عربستان و متحدانش به ديوان لاهه متوسل مي شود

تهران- ايرنا- خالد العطيه وزير مشاور در امور دفاعي قطر روز سه شنبه در گفت و گو با يك شبكه تلويزيوني تركيه اي گفت: ممكن است دوحه براي دريافت غرامت به علت تحريم هاي تحميلي كشورهاي محاصره كننده، به ديوان لاهه متوسل شود.

به گزارش روزنامه الرايه قطر و به نقل از شبكه تلويزيوني تركيه اي «TRT WORLD»، خالد العطيه افزود: كشور قطر با همان شرايطي مواجه است كه نيكاراگوئه در دهه 1980 آن مواجه بود و مجبور شد به ديوان لاهه مراجعه كرده و در نهايت غرامت كامل بگيرد.
وي در ادامه افزود: همه مي دانند كه آنچه اكنون روي داده تلاش براي كودتا است و اتهاماتي كه عليه قطر زده مي شود همگي بي پايه و اساس است.
وزير مشاور در امور دفاعي قطر در خصوص درخواست عربستان و متحدانش براي بستن پايگاه نظامي تركيه در اين كشور، تأكيد كرد اين گونه قراردادها بين تركيه و قطر برخوردار از حاكميت كامل منعقد شده است.
خالد العطيه همچنين در خصوص پيوستن دوحه به ائتلاف عربي به رهبري عربستان عليه يمن گفت: ما جزئي از شوراي همكاري كشورهاي عربي خليج فارس هستيم، اما پيرامون حل بحران يمن نگاه خاص خودمان را داريم و براي حل بحران اين كشور به گفت وگو به عنوان كوتاه ترين راه براي حل مشكلات يمن باور داريم.
وي گفت: دوحه از همان ابتدا با تشكيل ائتلاف عربي عليه يمن مخالف بود و در چارچوب شوراي همكاري خود را موظف ديد كه در اين ائتلاف شركت كند و نيروهاي قطري تنها در مرزهاي عربستان و براي حمايت اين مرزها مستقر بودند و وارد خاك يمن نشدند.
عربستان، امارات، بحرين و مصر 15 خردادماه 96 با متهم كردن دوحه به حمايت از تروريسم و افراط گرايي، روابط ديپلماتيك خود را با قطر قطع كردند و مرزهاي زميني، دريايي و هوايي خود را به روي اين كشور بستند.
شبك**9365**3404**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر