۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82600069
T T
۰ نفر
آخوندی: 100میلیارد دلار سرمایه صنعتی ایران، در جریان خصوصی سازی یك شبه واگذار شد

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی می گوید: در واگذاری شركت های بزرگ دولتی به بخش خصوصی با دفع شر 100 میلیارد دلار سرمایه صنعتی ایران را مانند شركت ملی مخابرات یك شبه واگذار كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عباس آخوندی» روز یكشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه در اجرای اصل 44 قانون اساسی برداشت های غلطی انجام شد و بدون انجام بازسازی ساختاری شركت های بزرگ، آنها را یك شبه واگذار كردند.
وی گفت: بدون شك فرهنگ صنعتی، فرهنگ سازمانی و دانش فنی در این شركت ها انباشته شده بود اما همه ایده خصوصی سازی این بود كه چگونه راهكاری پیداكنند تا این ثروت مادی و انسانی ایران را بدون بهره وری به بخش خصوصی واگذار كنند.
آخوندی گفت: جفای بزرگی در حق صنعت ایران روا داشته شد، زیرا در واگذاری این شركت ها بدون توجه به سرمایه های انسانی و فناوری، فقط ساختمان ها و خودروهای این شركت ها ارزیابی و به عنوان دفع شر واگذار شدند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در این واگذاری ها بسیاری از شركت ها به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شد و همه این ثروت ها با كاهش بهره وری فاحش مواجه شدند.
وی اضافه كرد: واگذاری شركت های دولتی به بخش خصوصی از سال 1985 آغاز و مقرر شد كه قبل از واگذاری ها، ساختارهای مالی و انسانی این شركت ها بازسازی و سپس به بخش خصوصی واگذار شود.
آخوندی با اشاره به مسئولیت جدید مدیر عامل سابق ایران ایر اظهار داشت: بدون شك آقای پرورش (نماینده جدید ایران در ایكائو و مدیرعامل سابق ایران ایر) در حفظ و نگهداری و بازسازی ساختاری ایران ایر و ناوگان آن زحمت های زیادی را متحمل شده و مدیر عامل جدید نیز باید با اندیشه های نو این روند را ادامه دهد.
وی تاكید كرد: مطمن هستم با وجود پرسنل متخصص هما، این شركت بتواند همچنان به افتخارات خود در ایران و منطقه ادامه دهد زیرا صنعت هوانوردی ایران می تواند در توسعه منطقه ای جمهوری اسلامی ایران شرایطی مناسب را فراهم كند تا بتواند وظایف خود را در این صنعت به خوبی ایفا كند.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم حكم فرزانه شرفبافی سرپرست جدید ایران ایر و برنامه های وی كه از طرف وزیر راه و شهرسازی تبیین شده است، قرائت شد.
آخوندی در بیستم تیرماه جاری در حكمی شرفبافی را به عنوان سرپرست جدید شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) منصوب كرد.
فرزانه شرفبافی ۴۴ سال دارد و دارای رتبه اول مهندسی مكانیك در كشور بوده و دارای مدرك دكتری هوافضا از دانشگاه شریف است.
وی كه پیش از این عضو هیات مدیره هما بود، مسئولیت هایی مانند مدیركل پژوهش و بهسازی منابع انسانی هما، ریاست مركز آموزش و بهسازی منابع انسانی هما، ریاست ارشد تضمین كیفیت در مهندسی و تعمیرات هما و همچنین دبیری انجمن علمی حمل و نقل هوایی كشور را در كارنامه خود دارد.
دولت دوازدهم در نظر دارد فرصت های شغلی و مدیریتی بیشتری را در اختیار بانوان قرار دهد و انتصاب خانم شرفبافی به عنوان سرپرست ایران ایر نخستین حكم در آستانه شكل گیری دولت دوازدهم به شمار می رود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561**خبرنگار:ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر