۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82580986
T T
۰ نفر
رالي صلح تهران با 6 ميهمان ژاپني به سردشت رسيد

مهاباد- ايرنا- شركت كنندگان در رالي صلح تهران پس از 2 روز رانندگي در يك مسير 850 كيلومتري با 6 ميهمان ژاپني به سردشت در جنوب آذربايجان غربي رسيدند؛ شهرستاني مرزي كه در هفتم تير 1360 مورد اصابت بمب هاي شيميايي رژيم بعثي عراق قرار گرفت.

عضو موزه صلح تهران و مديرعامل انجمن حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در سردشت اظهار كرد: 150 نفر از جانبازان شيميايي، قطع عضو، قطع نخاعي و ساير اقشار مردمي در رالي صلح تهران شركت كردند.
محمدرضا سروش افزود: اين رالي با هدف گراميداشت سالگرد بمباران شيميايي سردشت و بيستمين سالگرد تصويب كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي از سوي سازمان هاي مردم نهاد همچون انجمن دفاع از حقوق مصدومان شيميايي سردشت، موزه صلح تهران، كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران و همچنين بنياد شهيد و امور ايثارگران، فرمانداري سردشت و استانداري هاي آذربايجان غربي و تهران برگزار شد.
وي اظهار كرد: هر تيم شركت كننده با 2 عضو شامل راننده و يك نفر نقشه خوان، مسير معين اين رالي را طي كردند و همه شركت كنندگان برنده اين مسابقه هستند چون اين آئين بهانه اي براي حضور همه در سردشت و گراميداشت سالگرد بمباران شيميايي اين شهر به شمار مي رود.
سروش گفت: گروه 6 نفري ژاپني از يك سازمان غيردولتي به نام 'موس' به نمايندگي از مردم هيروشيما كه سابقه حضور در سردشت را داشتند در يك حركت نمادين در بزرگداشت سالروز بمباران شيميايي سردشت شركت كردند.
وي بيان كرد: شركت كنندگان رالي تهران از استان هاي مركزي، تهران، مازندران، خوزستان و آذربايجان غربي به نمايندگي از سراسر مردم ايران با گذر از شهرهاي همدان، بيجار، سقز و بانه به شهر سردشت رسيدند.
وي ابراز اميدواري كرد تا اين برنامه سنگ بناي برنامه باشكوه تري براي سال آينده باشد و جهانيان ياد و خاطره شهداي شيميايي سردشت و بزرگداشت جانبازان كه در اين فاجعه مصدوم شدند را به خوبي پاس بدارند و خون اين افراد راهگشاي صلح در جهان باشد.
سرپرست گروه ژاپني نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در 13 سال گذشته همواره به سردشت آمده ايم و با اين شهر و مصدومان شيميايي آن آشنا هستيم.
به گزارش ايرنا گروه خبري خبرگزاري كيودو ژاپن هم براي پوشش خبري و تهيه گزارش از سي امين سالگرد بمباران شيميايي سردشت در اين شهرستان حضور دارند.
شركت كنندگان رالي صلح تهران ـ سردشت در بدو ورود بە شهر سردشت مورد استقبال فرماندار و ديگر مسئولان محلي قرار گرفتند و از نمايشگاە توانمندي ها و ظرفيت هاي اقتصادي شهرستان هم بازديد كردند.
3093/ 3072
** خبرنگار: پيمان پاكزاد **انتشار دهنده: عليرضا فولادي
۰ نفر