۹ تیر ۱۳۹۶، ۰:۳۹
کد خبر: 82580779
T T
۰ نفر

مجلس صربستان به دولت جديد راي اعتماد داد

۹ تیر ۱۳۹۶، ۰:۳۹
کد خبر: 82580779
مجلس صربستان به دولت جديد راي اعتماد داد

بلگراد-ايرنا- مجلس صربستان شامگاه پنجشنبه با 157 راي موافق در مقابل 55 راي مخالف به خانم «آنا برنابيچ» نخست وزير و اعضاي كابينه وي راي اعتماد داد.

به گزارش ايرنا، آنا برنابيچ كه اولين زن به عنوان نخست وزير در تاريخ صربستان است پس از اخذ راي اعتماد به همراه اعضاي كابينه خود در حضور نمايندگان مجلس، رئيس جمهوري، مقامات سياسي، فرهنگي، مذهبي اين كشور و سفيران مقيم در بلگراد سوگند ياد كرد.
پانزدهمين دولت صربستان 18 وزارت و سه وزير مشاور دارد. چهار نفر از وزيران در مقام معاونان نخست وزيري فعاليت دارند.
آنا برنابيچ كه فعاليت رسمي خود را از شامگاه پنجشنبه پس از كسب راي اعتماد در مجلس شروع كرد در تشريح برنامه‌هاي دولتش، اولويت‌هاي دولت خود را در چهار سال آينده عضويت در اتحاديه اروپا، افزايش جذب سرمايه خارجي، بهبود وضعيت اقتصادي،كاهش بيكاري، افزايش حقوق بازنشستگي و بالا بردن استانداردهاي زندگي شهروندان اعلام كرد.
ببرنابيچ تاكيد كرد دولت وي سياست كنوني در قبال روسيه را ادامه مي دهد و به روابط خوب با چين، هند، كره جنوبي تداوم مي‌بخشد.
آلكساندر ووچيچ رئيس جمهوري صربستان كه تا چندي پيش سمت نخست وزيري را بر عهده داشت، پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري در حدود سه ماه پيش، آنا برنابيچ را به عنوان رئيس دولت انتخاب كرد.
آلكساندر ووچيچ در انتخابات رياست جمهوري كه در 13 فروردين برگزار شد با كسب بيش از 55 درصد آرا در دور اول انتخابات به پيروزي رسيد.
از ويژگي‌هاي سياست ووچيچ در دوران عهده دار بودن مقام نخست وزيري حفظ رابطه نزديك با روسيه و چين و همزمان ادامه روند عضويت در اتحاديه اروپا و روابط خوب در زمينه‌هاي مختلف با آمريكا مي باشد.
از جمله دلايلي كه ووچيچ، آنا برنابيچ را به نخست وزيري انتخاب كرد ادامه سياست‌هاي دولت گذشته بخصوص حفظ روابط خوب با روسيه، اتحاديه اروپا و چين و ادامه روابط خوب با آمريكا است.
از جمله وظايف دولت كنوني صربستان حفظ ثبات اقتصادي، ادامه كاهش تورم، ثبات واحد ارزي، كاهش درصد بيكاري و اعتبار صربستان در ميان كشورهاي خارجي و همچنين سرازير شدن سرمايه‌هاي خارجي است كه از دولت گذشته يعني دولت آلكساندر ووچيچ به ارث گذاشته شده است.
همچنين ادامه سياست حفظ روابط خوب در بين كشورهاي منطقه بالكان براي صربستان اهميت زيادي دارد، زيرا ثبات سياسي ضامن رشد اقتصادي براي صربستان و ديگر كشورهاي منطقه است.
چنين سياسيتي در حال حاضر مورد تاييد بروكسل، واشنگتن و مسكو و ديگر كشورهاي بزرگ است.
اروپام**436**شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
۰ نفر