چهار سالن ورزشي جنوب سيستان و بلوچستان صاحب تشك كشتي استاندارد شدند

چابهار- ايرنا -رئيس فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران گفت: برگزاري رقابت هاي بين المللي كشتي در چابهار سبب شده تا چهار سالن ورزشي جنوب سيستان و بلوچستان براي نخستين بار صاحب تشك ويژه برگزاري رقابت هاي ورزشي رشته كشتي شوند.

رسول خادم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: برگزاري رقابت هاي بين المللي رشته هاي مختلف ورزشي در هر منطقه مي تواند به توسعه زيرساخت ها كمك كند.
وي افزود: كشتي يكي از رشته هاي ملي و پرافتخار در ايران اسلامي است كه بايد در نقاط مختلف كشور توجه ويژه براي استعداد يابي و پرورش ورزشكار در رده هاي مختلف سني اين رشته شود.
خادم ادامه داد: دستگاههاي مختلف اجرايي و بخش خصوصي مي توانند حمايت هاي لازم را براي توسعه ورزش انجام دهند و ورزشكاران را براي ادامه كار دلگرم تر كنند.
وي از حمايت هاي سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار براي ميزباني رقابت هاي بين المللي كشتي قدرداني كرد و افزود: ورزش مي تواند ظرفيت هاي ورزشي، اقتصادي و گردشگري سيستان و بلوچستان و چابهار را به مردم كشور و دنيا معرفي كند.
رئيس فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران گفت: ورزش يكي از بخش هاي مهم براي اشتغالزايي است و بايد از سياست حمايت ورزشي منطقه آزاد چابهار حمايت شود.
خادم بيان كرد: چندين مدت است كه برنامه ريزي شده تا يك رويداد مهم در استان سيستان وبلوچستان برگزار شود و پس از برگزاري رقابت هاي بين المللي كشتي در چابهار شاهد تورنمنت هاي ديگري از جمله جام باشگاههاي جهان در رشته كشتي در اين منطقه باشيم.
وي تصريح كرد: ورزش مي تواند به جذب توريست كمك كند و سبب توسعه و رشد زيرساخت هاي مناطق مختلف از جمله چابهار شود.
به گزارش ايرنا سومين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام يادگار امام (ره) روز چهارشنبه با حضور اكبر تركان دبير شورايعالي مناطق آزاد و عبدالرحيم كردي مديرعامل منطقه آزاد چابهار با شركت 18 تيم از 15 كشور در سالن ورزشي وَرنا منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
ديدار فينال رقابت هاي كشتي آزاد 2 تيم منطقه آزاد چابهار و روسيه با نتيجه 5 بر 5 به پايان رسيد اما با توجه به امتياز مثبت بيشتر (24 به 19)، تيم روسيه به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست پيدا كرد.
همچنين در ديدار رده بندي تيم آذربايجان با نتيجه 6 بر 4 تيم ايران c را شكست داد و مقام سومي را از آن خود كرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
3043/1354
خبرنگار: رستم كريمي نژاد ** انتشار دهنده : پروانه اماني