۶ تیر ۱۳۹۶، ۵:۵۸
کد خبر: 82578542
T T
۰ نفر
ترامپ: موضوع كره شمالي نيازمند رسيدگي فوري است

تهران - ايرنا - «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا عصر دوشنبه (به وقت محلي) در كنفرانس خبري مشترك با «نارندرا مودي» نخست وزير هند، با اشاره به برنامه هاي موشكي و هسته اي پيونگ يانگ گفت: كره شمالي عامل ايجاد مشكلاتي بزرگ بوده و اين موضوع نيازمند رسيدگي فوري است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، وي همچنين از هند بابت آنچه كه «پيوستن به آمريكا در اعمال تحريم هايي جديد برضد كره شمالي» خواند، تشكر كرد.
ترامپ كه ساعتي قبل با نخست وزير هند در كاخ سفيد ديدار كرده بود، گفت: روابط آمريكا و هند هيچ گاه از اين بهتر و قويتر نبوده است.
وي خطاب به مودي ادامه داد: من به انتظار همكاري با شما براي ايجاد مشاغل بيشتر، توسعه اقتصادي و ايجاد روابط تجاري دوجانبه و عادلانه هستم.
رئيس جمهوري آمريكا كه با وعده اصلاحات اقتصادي و بازنگري در قراردادهاي تجاري موفق به كسب حمايت راي دهندگان شده بود افزود: حائز اهميت است كه موانع صادرات كالاهاي آمريكايي به بازار هند مرتفع شده و كسري تجاري ما با دهلي نو كاهش يابد.
نخست وزير هند هم در اين كنفرانس كوتاه خبري گفت: ما آمريكا را به عنوان شريك نخست خود در فرآيند تغييرات اجتماعي و اقتصادي و برنامه ها و طرح هاي اصلي مي بينيم.
مودي كه اكنون در واشنگتن بسر مي برد، پيش از اين با «جيمز متيس» وزير دفاع و «ركس تيلرسون» وزير امور خارجه آمريكا ديدار كرده بود.
تحليلگران بر اين باورند كه واشنگتن در نظر دارد از دهلي نو به عنوان اهرمي براي فشار بر كره شمالي و چين، به عنوان يكي از رقباي منطقه اي آمريكا در اقيانوس هند، استفاده كند.
فروش تسليحات آمريكا به هند از جمله ديگر اهداف مهم اين سفر سه روزه است.
شبس ** 9386 **1574** مترجم: مهران معيني جم ** انتشار دهنده: محسن تهوري