۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82572827
T T
۰ نفر
ژاپن سامانه موشكی پاتریوت بومی خود را آرایش داد

پكن - ایرنا - ژاپن نسبت به آنچه دفاع از مردم در برابر حملات احتمالی كره شمالی نامید، اولین سامانه دفاع موشكی پاتریوت را كه گفته می شود ساخت این كشور است، امروز چهارشنبه در خاك خود مستقر كرد.

به گزارش ایرنا، مقامات نظامی ژاپن اعلام كردند كه این سامانه از نوع PAC-3 و یكی از چهار سیستم دفاع موشكی این كشور محسوب می شود كه آماده دفاع از آسمان ژاپن در مواقع حملات احتمالی است.
ژاپن از جمله كشورهای منطقه شرق آسیا محسوب می شود كه دارای سامانه های دفاع موشكی و سامانه های موشك انداز «پاتریوت 3» است و این سامانه را پیشتر در اطراف شهر توكیو مستقر كرده بود.
تارنمای ژاپن تایمز، امروز به نقل از «آكینوری هانادا» از مقام‌های ارشد دفاع هوایی ژاپن نوشت: راه اندازی سیستم دفاع موشكی پاتریوت بومی نوعی تضمین برای امنیت و اطمینان خاطر برای مردم ژاپن محسوب می شود.
او با بیان اینكه این سامانه در پایگاه نظامی «آساكا» در حومه توكیو مستقر شده است از استقرار سه سامانه دفاع موشكی دیگر در نقاط مختلف این كشور خبر داد.
مقامات ژاپنی پیشتر اعلام كرده بودند كه سامانه‌های دفاع موشكی خود را به منظور دفاع از تاسیسات اصلی و دولتی و همچنین شهر‌های بزرگ در برابر تهدیدهای موشكی و هسته‌ای كره‌شمالی تقویت خواهند كرد.
بر اساس آنچه بخشی از سند دفاعی این كشور عنوان شده و در اختیار دولتمردان قرار گرفته است، توكیو قصد دارد برد موشك های پاتریوت خود را در سال های پیش رو برای اهداف فوق دو برابر كند.
افزون بر این نباید فراموش كرد كه ژاپن بخشی از سامانه دفاعی موشكی منطقه ای آمریكا را در اختیار دارد و این كشور بودن آن را برای مهار كره شمالی ضروری می داند.
ژاپن همچنین طی سالجاری میلادی در چندین نوبت مانورهایی را برای آمادگی مردم برگزار كرده است تا در صورت حمله احتمالی موشكی كره شمالی، این كشور آمادگی كاهش تلفات و رساندن آن به حداقل را داشته باشد.
كره شمالی در یك سال گذشته بارها به سمت دریای ژاپن اقدام به پرتاب موشك بالستیك كرد كه بیشتر این موشك ها در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمده است.
از سوی دیگر كره شمالی هشدار داده است كه این كشور خود را آماده می كند تا در صورت لزوم پایگاه های آمریكا را در ژاپن هدف قرار دهد.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی